Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. Blue


P

PKRussel

Guest
Hoi,

Ik wil een garnalenbak opstarten en wilde eigenlijk de Neocaridina cf. zhangjiajiensis var. Blue gaan kopen.
Echter lees ik op http://www.garnalenshop.be/blue_pearl.php het volgende


Deze garnalen worden doorgeselecteerd op hun blauwe kleur, helaas moeten ook de nakweek van deze dieren steeds geselecteerd worden.

Betekent dit dat nakomelingen een andere kleur kunnen krijgen? En geldt dit voor allle neocaridina soorten? Zoniet welke blauwe variant is dan de beste keus?
 
Dat is normaal bij alle garnalen, er zitten soms minder mooie bij en deze wil je dan niet door laten kweken, dus zal je uit moeten gaan selecteren om de mooiste kleur / eigenschap te behouden.
 
Oké. Dankjewel. De praktijk zal uitwijzen hoeveel ik eruit moet vissen om de blauwe kleur te behouden.
 
Probeer met een zo mooi mogelijke startgroep te gaan beginnen van minimaal 10 stuks, dan zal het naderhand blijken hoe de kleur zich in stand houd bij de nakomelingen.
 
Vooral bij Neocaridina s moet je eigenlijk goed op kleur selecteren. Dat is bij bv de Crystal Red minder en daar selecteer je meer op het uiterlijk eigenlijk.
 
Bij de pearls zal dit nihil zijn qua selecteren , zowel de blue als de white heb ik zelf nog nooit mee gemaakt dat er mindere dieren tussen zaten .
Dit is een ander verhaal met de davidi , die groepen is selecteren echt gewenst .
 
Bij de pearls zal dit nihil zijn qua selecteren , zowel de blue als de white heb ik zelf nog nooit mee gemaakt dat er mindere dieren tussen zaten .
Dit is een ander verhaal met de davidi , die groepen is selecteren echt gewenst .

Bedankt voor je reactie Natasja. Ik had m'n dochter al teleurgesteld dat we donkerblauwe davidi garnalen gaan kopen.

Uit je bericht maak ik op dat je zelf de lichtblauwe garnalen nog hebt?
 
Nee zelf heb ik van de Neo's alleen de dreams nog , voor de rest caridina en paracaridina ...juist omdat je deze soorten nagenoeg niet hoef te selecteren .
De neo soorten is selecteer werk en dat was ik een beetje zat aan worden na 12 jaar :stars:, maar wilde wel graag de blauwe aan houden .

Als ik dan een blauwe soort kan aanraden , waar je echt nihil selecteer heb is het de pearls .
 

Terug
Bovenaan