neocaridina garnalen kruisen


S

Shrimpies

Guest
Hallo allemaal,

Ik Heb een vraag over het kruisen van verschillende soorten neocaridina’s. Vaak hoor je dat er alleen maar bruine/grijze garnalen ontstaan, de wildvorm.
Is dit echt zo?
Wat krijg ik als ik blue pearl garnalen, orange sakura‘s en yellow gold back garnalen met elkaar mix?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Als je blijft doorkweken dan komen daar vaak wildkleuren uit maar dat zal niet bij de eerste keer het geval zijn lijkt me zo toe. Alle kleurslagen van de Neo s zijn ontstaan door te kruisen.
 
Wij hebben blauwe ( ik weet niet meer welke ) en yellow backs samen gezet ongeveer 6 maanden lang. De nakomelingen zijn ongeveer 70% zijn snowball's ( transparant ) 15% is blauw en 10% geel en de overige 5% zijn de mooiste en de interessantste. Het zijn van wild kleuren naar compleet donker zwart naar zwart blauw zwart naar blauw transparant blauw en zelfs bijna neon blauw met wat zwart in.
 
Soms kun je de gekste mutaties eruit krijgen maar ja in hoeverre je daar weer mee kan doorkweken weet ik niet.
 
in het begin heb je een aquarium met veel mooie kleuren, na 1 jaar hou je alleen nog wildkleur garnalen over.
Bij de Neocaridina moet je ook al hou je 1 kleur al uitselecteren om de bak mooi in kleur te houden, laat staan als je meerdere kleuren bij elkaar gaat houden.
 

Terug
Bovenaan