Wat is er nieuw

Neocaridina overlijden na vervellen

Ik meet met een sera druppeltest. Ik heb het 1x gemeten.... Bij de co2 set zit een continu ph/co2 test, is dat redelijk betrouwbaar?
Wanneer heb je de pH gemeten?

Opzich zijn druppeltesten wel betrouwbaar hoor. Soms wat lastig met kleuren aflezen.
Voeg je (echte, dus de garvormige) CO2 toe? CO2 maakt het water wel zuurder..

Opzich zijn druppeltesten wel betrouwbaar hoor
Het is een indicatie en meer ook niet want deze druppeltesten nemen eventuele zuren in het water ook mee in de meting. Maar goed voor de meeste aquarianen is het wel een bruikbaar middel.

Het is een indicatie en meer ook niet want deze druppeltesten nemen eventuele zuren in het water ook mee in de meting. Maar goed voor de meeste aquarianen is het wel een bruikbaar middel.
Ja maar het verschil tussen pH 6 of pH 7,5 haalt een druppeltest er wel uit toch?
Als je het op tienden wilt weten kun je beter een pH meter pakken inderdaad

Ja dat denk ik ook wel en in de regel gaat het denk ik meer om kleine verschillen. Ik meet de ph ook digitaal en zoals je al zei is ook het aflezen van druppeltesten een kunst.

Ik voeg op dit moment helemaal niets toe, nadat ik gestopt was met easycarbo. Vandaag komt een co2 set binnen (gas). Welke digitale ph meter zouden jullie adviseren?

Als je de Ph wenst te meten met druppels vind ik de jbl 6.0 tot 7.6 ph set een aanrader

Ik voeg op dit moment helemaal niets toe, nadat ik gestopt was met easycarbo. Vandaag komt een co2 set binnen (gas). Welke digitale ph meter zouden jullie adviseren?
Zodra je CO2 gaat toevoegen gaat de pH wel omlaag..

Als je voldoende CO2 wilt toevoegen krijg je bij een kH van 4 wel een pH van rond de 6,7/6,8 (volgens de CO2/ pH/KH tabel).
Dan is het misschien niet een slecht idee om de KH wat omhoog te doen voor de garnalen..

Ik heb zo'n simpele digitale pH meter. Wel één die geijkt kan worden.

Bedankt voor je video @WouterB . Helaas heb ik echt geen verklaring voor je doorzichtige schilden. Er lijkt mij duidelijk iets niet in orde maar wat dit dan zou zijn durf ik helaas niet te zeggen. Je GH en KH zijn niet bijzonder laag en van het hele pH verhaal heb ik te weinig kaas gegeten om daar ook maar iets zinnigs over te kunnen vertellen.

Betreft het een slak met zo n huisje of allemaal?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan