Wat is er nieuw

Neons Nano (Neonlover)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Neonlover
  • Startdatum Startdatum
Vanavond de box en het eten meteen uitproberen 🙂, nadat ik Frans gestudeerd heb haha

Mooi bakje waar veel leven in zit en op tijd en stond een zwaar biertje is echt genieten en zalig.
Mijn lievelingsbier is La Trappe Quadruppel das 12° dus als je er zo'n stuk of 3 binnen hebt dan ben je braaf hahahaha.
West-vleteren en Sint Bernardus Abt behoren ook tot de zwaardere categorie en een Duvelke of Filouke zijn ook top.

Mooi bakje waar veel leven in zit en op tijd en stond een zwaar biertje is echt genieten en zalig.
Mijn lievelingsbier is La Trappe Quadruppel das 12° dus als je er zo'n stuk of 3 binnen hebt dan ben je braaf hahahaha.
West-vleteren en Sint Bernardus Abt behoren ook tot de zwaardere categorie en een Duvelke of Filouke zijn ook top.
Sowieso, kasteel cuvee en la chouffe behoren ook tot mijn favorieten 🙂. Maar verder dan dat bedankt voor het compliment 🙂

Zo, even de tijd genomen om alles te meten. Dit zijn de resultaten;

TEMP: 24, normaal 22 maar hitte
PH: 7,2
NO2: 0,3mg/l
NO3: 5-10 mg/l
GH: 13???
KH: 5
PO4: 0,1mg/l
NH4: 0mg/l
NH3: 0mg/l
CU: 0mg/l
FE: 0,7mg/l

Even een feedback op deze cijfers? De GH werd echt pas na 13 druppels groen, dacht dat ik heel de fles ging leesspuiten 😛.

De nieuwe voederschaal met het eten van shrimps forever valt duidelijk ook in de smaak. Zijn zeker 30 kleintjes, mooie verviervoudiging van het bestand 😛

IMG_2337.JPG

Ik heb ook een Gh van 12-13 dus dat kan best hoor. Alleen nog wat no2 zie ik dus wel even opletten met de garnalen want die zijn nogal gevoelig.

Ik heb ook een Gh van 12-13 dus dat kan best hoor. Alleen nog wat no2 zie ik dus wel even opletten met de garnalen want die zijn nogal gevoelig.
Ja die had ik wel al als aparte test en vorige weken was deze mooi nul. Iets grotere waterchange dan maar 🙂

Ja die zie je vaak na 2-3 weken oplopen als alles op gang komt. Ik zou dan wel even flink verversen. Misschien kun je een ingedraaide spons licht uitknijpen van je andere bak.

Bak draait al 3 maand op volle toeren dus vind het wel vaag dat er ineens wel no2 is

Aan de ene kant buurvrouw van 27 en andere kant ééntje van 24 jaar beiden single dus zou ik best beginnen met ....

Ja dat is lastig bepalen he dus het kan ook meevallen en eerder wel 0 zijn. Ik zou het raar vinden als er nu dan wel no2 inzit en zou het gewoon even aankijken. De kleurenstaal is vaak ook lastig toe te passen en af te lezen zie ik in het onderstaande topic;
https://www.aquaforum.nl/threads/hoog-no2.1735/#post-20195

Wat jij 0 vindt dat vindt ik net weer wat geler of minder geel zeg maar😉

Ja dat is lastig bepalen he dus het kan ook meevallen en eerder wel 0 zijn. Ik zou het raar vinden als er nu dan wel no2 inzit en zou het gewoon even aankijken. De kleurenstaal is vaak ook lastig toe te passen en af te lezen zie ik in het onderstaande topic;
https://www.aquaforum.nl/threads/hoog-no2.1735/#post-20195

Wat jij 0 vindt dat vindt ik net weer wat geler of minder geel zeg maar😉
Gelukkig is het zo erg nog niet 😛, zal het opvolgen en wat verversen

Dit heb ik nog nooit gezien, allemaal vliegen ze door de bak heen, achter elkaar naar boven naar beneden.... heb nu wel 4 dode kleintjes gespot... temp is 24graden nu. De 4 kleintjes zijn ineens dood, geen idee hoe. De rest is wel leuk om te zien 🙂

Dit heb ik nog nooit gezien, allemaal vliegen ze door de bak heen, achter elkaar naar boven naar beneden.... heb nu wel 4 dode kleintjes gespot... temp is 24graden nu. De 4 kleintjes zijn ineens dood, geen idee hoe. De rest is wel leuk om te zien 🙂

Hmm, da,s minder van die kleintje's, maar dat kan natuurlijk eens gebeuren. Wel leuk dat ze zo actief zijn!

Hoe gaat het nu en zijn er nog doden gevallen. Ik zou zelf denken dat er toch misschien iets van schadelijke stoffen inzitten want het is wel raar natuurlijk. Zijn er meer kleintjes en doen die het wel goed?

Heb 50% waterwissel gedaan en geen voer vandaag, lagen et zeker 10 dood bijna allemaal bij het nieuwe eten. Gelijk uitgehaald en grote waterwissel, daarmee is temp ook ff gedaald...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan