Neontetra’s & rasbora galaxy


JMKL90

Active member
Lid geworden
25 november 2023
Berichten
25
Leeftijd
34
Hoi,

Ik ben nieuw in het hele aquarium gebeuren en ben bevestiging/advies nodig😊

Ik heb 56 liter aquarium 60cm bij 30cm.
Als bodembedekking heb ik gekozen voor fijn grind.

Het is mijn bedoeling om het volgende visbestand toe te voegen:

10x rasbora galaxy
7x neon tetra
10x vuurgarnalen

Rasbora galaxy in de meerderheid omdat ik gelezen had dat hoe groter de groep, hoe minder de mannetjes gehavend raken.

Graag opmerkingen, verbeteringen of advies over het visbestand. Bedankt .
 
Laatst bewerkt:
Welkom JMKL90,

Wat dacht je hiervan?

12/14x rasbora galaxy
10x vuurgarnalen

En dan eventueel nog een groepje Otocincli erbij. Bovenin zou je dan misschien nog een koppeltje van het een of ander kunnen doen, ik denk dan aan eierlevendbarende tandkarpertjes (Endlers of zo). Nadeel is dat het fokken van konijnen er niets bij vergeleken is bij de meeste soorten.

Liever 1 dan 2 scholen in zo'n klein aquarium, onder het mom van 'less is more'.
 
Dankjewel voor je advies!

Ja ik twijfelde zelf ook al of 2 scholen niet te veel is inderdaad.

Kunnen Otocincli ook op grind?

En heb je nog advies voor andere koppeltjes?
Endlers wil ik liever niet omdat ik niet weet waar ik met het nageslacht heen moet zoals jij al zegt :)
 
60cm lijkt me ook krap voor neon tetra. Al zal dat in het grijze gebied liggen.
 
60cm lijkt me ook krap voor neon tetra. Al zal dat in het grijze gebied liggen.
Dankjewel voor je reactie. Ok dus jouw advies is ook beter 1 school rasbora galaxy? Heb je nog andere leuke adviezen als ik toch maar 1 school doe voor een bak van 60cm?