Wat is er nieuw

Neontetra hangt met kop naar boven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zentyth
  • Startdatum Startdatum
Z

Zentyth

Guest
Beste forumleden,

1 van mijn neontetras hangt constant verticaal met zijn/haar kop naar beneden. Het was al de minst groeiende neon vanaf het begin. De vis ziet er verder wel gewoon gezond uit en is op kleur, geen zwellingen of uitstaande schubben. Hij hangt nu 2 dagen zo ongeveer, af en toe zwemt hij wel recht.

Hoe kan ik dit het beste behandelen / heeft een behandeling zin? of even afwachten.. hoor het graag.

Dat zou een zwemblaas probleem kunnen zijn. Wanneer het mijn vis was zou ik het diertje uit z'n lijden verlossen!

Dat zou een zwemblaas probleem kunnen zijn. Wanneer het mijn vis was zou ik het diertje uit z'n lijden verlossen!

ga mee met Ben, dit soort zaken zijn eigenlijk nooit meer te verhelpen en is afwachten tot die heengaat, of beter zoals Ben zegt zelf een handje helpen.

Dit zijn zaken die jammer genoeg ook bij de hobby horen en ik kan weinig anders dan me aansluiten bij de vorige adviezen. Je kan in dit geval hem tussen een krant doen en een flinke tik erop geven of gebruik maken van kruidnagelolie.

Heb de vis drie dagen in een kweekbakje in het aquarium gezet op laag water en kleine beetjes gevoerd, het gaat nu een stuk beter, ill keep you posted, zwemt weer met de groep!

Goed om te horen.

Neontetras willen nog wel eens teveel lucht inslikken tijdens het eten en dan gaan ze drijven. Als die behandeling heeft gewerkt dan denk ik dat dit het geval nu ook is geweest. Je zou het voer van tevoren een beetje kunnen roeren in wat water voordat je het in het aquarium stopt zodat het meteen zinkt en ze dus niet aan het oppervlak happen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan