Wat is er nieuw

Neontetra rare vorm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maaikesls
  • Startdatum Startdatum
M

Maaikesls

Guest
Hi,

ik heb sinds anderhalf jaar een 100l bak met onder andere neontetra's. Die draaien al vanaf het begin. Maar een ziet er ineens heel raar uit. Weet iemand wat dit kan zijn? Waarden zijn goed, andere vissen zwemmen vrolijk rond. Maar deze blijft in een hoekje zo zitten.

Plaatje gaat om de tetra op de achtergrond, niet die vooraan.

Bijlagen

• IMG_20200816_2011350.jpg
    IMG_20200816_2011350.jpg
    158.6 KB · Weergaven: 184
Geef je toevallig levend voer? want dit ziet eruit of de vis van binnen opgevreten word (wormen)

Nee ik geef korrels en diepvries. ooit een keer levende larven gegeven, maar dat is alweer een half jaar terug voor het laatst

Oke ja in dieprvies overleven de eitjes van veel parasieten dus dat kan heel goed de oorzaak zijn, zou de vis euthanaseren en je bak kuren met lernex pro

Het zijn inderdaad Kardinaaltetra's. Ik zou de vis ook zo snel mogelijk uitvangen en doden, hier is geen hulp meer mogelijk. Het lijkt me eerder dat de vis al besmet was voor aankoop, het risico op besmetting via diepvriesvoer is erg klein. Het risico dat deze andere vissen besmet (eventueel na zijn dood) lijkt me veel reëler.

Ik heb ze echter al anderhalf jaar... kan dat?

Ik heb dat ook weleens gehad, komt volgensmij door ouderdom. Althans dat heb ik ooit weleens begrepen

Maar heeft hij nu last, moet ik het laten eindigen?

In de natuur zou er nu gewoon een grote vis langskomen maar die heb jij natuurlijk niet.

Haha nee ik heb er geen piranha inzitten 😉 Hij eet nog wel... maar dan ga ik morgen eens kijken hoe ik dat op de meest humane manier moet doen, nog niet eerder gedaan...

Een paar druppels kruidnagelolie mengen met water in een bakje en hem daar in stoppen. Het werkt verdovend en dan is het zo klaar.

edit: Je moet hem wel een tijdje erin laten zodat het echt 100% zeker is dat hij niet meer wakker wordt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan