Neontetra verdwenen!


S

spongebobien

Guest
Hallo allemaal,

Wij hebben voor ons dochtertje sinds ongeveer een week een 60x30 aquarium, daarin hebben wij nu 2 driehoekstaartvisjes, 2 mickey mouse visjes, een gele algeneter en 5 neontertra's of ten minste, die hadden we want het zijn er ineens nog maar 4!
Gisteren heb ik de plantjes eruit gehaald en weer teruggezet omdat ik het schuim om de wortels had laten zitten en ik had gelezen dat dit eraf moet.
Ook heb ik gekeken of er loodjes aanzaten maar dat was niet zo.

Heb ik een neontetra begraven?
Ik heb net alles doorzocht maar de vis is foetsie!
Hij kan niet uit de bak omdat er een deksel op zit, ook het filter nagekeken maar ook niks gevonden.

Wel heb ik een piepklein beetje 'weefsel' gevonden maar ik heb geen idee wat er met ons visje is gebeurd...
Hij kan toch niet in een dag helemaal opgelost zijn?

Wie weet het antwoord??
 
'opgelost' zal niet, maar opgegeten...

~ Ivo
 
Opgegeten??
Levend dan? En enig idee door wie? Hoe kan ik dit voorkomen want ik vind het niet leuk... ;(
 
Heb je ook foto's van je vissen? Aangezien maar 5-10% van alle visjes die een gemiddelde dierenzaak verkoopt in een 60cm bakje kunnen. En de meeste gele zgn algeneters die ik ken minstens 12cm worden vrees ik dat je niet goed voorgelicht bent.

Is je bak wel eerst 3 weken ingedraait (met bodem en plantjes en zonder vissen).
 
Ik had er 50. En op mysterieuze wijze heb ik er nu nog zo rond de 30. De 20 vermissende zijn hoogstwaarschijnlijk op het snack-buffet van mijn andere vissen beland. Doe je niet zoveel tegen vrees ik.
 
In het geval van de TS denk ik ook dat de vis gewoon is opgepeuzeld en daar om zijn er nog wat resten (lees weefsel) terug te vinden.
Tja dat gebeurt soms en maakt onderdeel uit van onze hobby.
 
Wij hebben voor ons dochtertje sinds ongeveer een week een 60x30 aquarium??/
En dan in de week ook zoveel vis erin?
Zonder dat de bak ingedraait is? Normaal 3 weken, en dan rustig aan wat vissen erin.

Dood visje is voer voor vissen, wordt gelijk opgeruimd, is de gele algeneter heel goed in.
IK denk dat,met de voor geschiedenis van niet indraaien,er nog wel zullen volgen.

Zou de waterwaarden goed in de gaten houden.


Aquariumvissen.net - Aquarium: aanschaf en opstarten



www.aquariumvissen.net/aquarium_aanschaf_onderhoud.php




Veel beginners denken dat het houden van een aquarium gemakkelijk is, het spreekwoord zegt toch immers 'zo gezond als een vis?' Inderdaad, vissen zijn van ...
 
Ik heb foto's gemaakt maar ik krijg ze niet ingevoegd.
Het aquarium heeft 3 dagen gedraaid met plantjes en we hebben er Sera aquatan water conditioner ingedaan.
Het water hebben we laten testen en volgens de winkel konden de visjes die we nu hebben er al in.
De visjes zijn, voor zover mijn lekenoog kan zien, in goede conditie. Ze zijn mooi van kleur en ze zijn behoorlijk actief.
In de winkel heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik geen vissen bij elkaar wil zetten die niet fijn met elkaar omgaan.
Voor mijn gevoel ben ik wel goed voorgelicht maargoed, dat kan in de praktijk altijd anders blijken...
Dat een aquarium 3 weken moet indraaien wist ik niet, ik ben bij Aquariumcentrum Helmond geweest, zij hebben enkel aquaria, vissen en toebehoren dus ik ben ook op hun advies afgegaan.
Jammer dat dat niet blijkt te kloppen...
 
Filter en de bodem moet altijd ingedraait worden,om voldoende bacterie te kweken. is 3 weken.

Dan wordt Nitriet(giftig) omgezet in Nitraat(voeding voor planten,zolang het onder de 50 mg/l blijft.
Normaal is 10-20 mg/l


Foto,s staat boven in. Neem het UPload programma, kies een foto, zet de link daarin, kopier de link,en zet hem hier neer.

Let op dat je rechts IETS opschuif,, het kader is te klein ,voor de hele link.
 
Iedereen kan een dierenzaak beginnen. Diploma's zijn momenteel niet nodig. Waardoor dus vaak ongeschoold personeel in winkels staan die weinig tot niets van aquaria weten (enkele goede uitgezonderd).

Die nitriet piek zal ws nog wel komen en dan vrees ik heel veel verdriet voor je dochtertje. :(
 
Ja, helaas wel,tenzij er regelmatig 1/4 ververst wordt.
Kan het filter het misschien bijbenen.
 
Kan/moet ik nu nog iets doen om te zorgen dat de visjes toch overleven al gedragen ze zich 'normaal' of is het maar afwachten?
We hebben ook Sera vloeibaar biologisch filter medium toegevoegd, dat is een bacterie cultuur maar is dit voldoende?



Kan het zijn dat het foto programma niet werkt op mobiele apparaten?

Al die vraagtekens... :sorry:
 
Oke, verversen is dus de optie maar regelmatig, kan je me vertellen hoe vaak ongeveer? Dagelijks?

Fijn trouwens, dat jullie me zo op weg willen helpen.
Een verdrietige dochter wil ik niet maar vissen dood laten gaan al helemaal niet... :stop:
 
Hij draait al en week, dus bacterie is al op gang gebracht.

Zou het om de 2 dagen 1/4. doen, en kijken of de waterwaarden gemeten kunnen worden.
Dan is te zien of de nitrietpiek eraan komt.
Zou in de derde week 1/3 doen ,elke dag.
NIets met het filter doen,tenzij de uitstroom te weinig wordt,dan alleen de witte schoonmaken,en weer terug.



Kan het zijn dat het foto programma niet werkt op mobiele apparaten?


Ja, zou best kunn.
 

Terug
Bovenaan