Neritina Turrita eitjes probleem


V

Victor Rieval

Guest
Ik houd sinds enkele maand Neritina Turrita slakken in mijn aquarium, een erg mooie slaksoort die ook nog eens nuttig is, hij eet algen en organisch afval. Er zit echter ook een groot nadeel aan deze slak, hij legt eitjes die niet uitkomen (komen alleen uit in brak water). Deze eitjes zijn zeer lastig te verwijderen en blijven momenteel ook nog eens erg lang in het aquarium zitten. Momenteel is mijn hele achterwand bezaaid met eitjes wat natuurlijk niet zo'n mooi gezicht is. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen behalve de slakken verwijderen?
 
Nee,daar helpt geen lieve moeder aan.

Dat is het risico met die slakken.
Tenzij je er een zoutwater van maakt.
Tijdelijk.
 
Er is geen vis of ander beestje dat deze eitjes op eet? Deze eitjes zijn ook anders dan vissen eitjes, ze zijn keihard en lastig te verwijderen. Stel ik haal alle Neritina Turrita slakken uit mijn aquarium, blijven de eitjes dan nog lang zichtbaar of zullen deze uiteindlijk verdwijnen?
 
Al haal jij ze eruit,de eitjes blijven zichtbaar.

Geen zout? Dan kom je aan zuurder,dat de kalk oplost.
Maar,ja, is ook weer wat.
 
Hier ook eitjes in het aquarium, tot nu toe laat ik ze zitten. Behalve als de eitjes op de vooruit zitten.

Ik lees dus even mee.

Hier leggen de slakken veel eitjes op het kienhout. Mijn ancistrus verwijdert de eitjes wel met houtschrappen, maar dan is dan meer toeval volgens mij.
 
Momenteel is mijn hele achterwand bezaaid .
O,dus niet de voorruit?
 
Nee op de voorruit zit niets, maar Bertus jij bedoed dus dat deze eitjes nooit vergaan?
 
Juist, Wil je er van af, moet het water zuur worden,dat de kalk op lost.
Risico is weer dat het glas ook ge-etst wordt.
 
Ik kan niet geloven dat als je de slakken verwijderd de eitjes voor eeuwig blijven zitten. Dat betekend dus als ik ze niet weghaal mijn hele aquarium over een jaar wit is van de eitjes? Denk dat niemand deze slakken dan ooit nog wil hebben!
 
Nou,dat mag.

Zolang hun blijven afzetten,krijg je meer.
Je zou ze over kunnen zetten ,in ander bakje.
Misschien met zacht zuur water, dat lost wel kalk op, net als slakkenhuizen.
 

Terug
Bovenaan