Wat is er nieuw

neritine slak zelfbevruchting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klaske
  • Startdatum Startdatum
K

Klaske

Guest
Even brak de paniek uit toen ik allemaal witte stipjes op het hout zag zitten, maar een korte zoekopdracht levert al het resultaat slakkeneitjes.

Nu weet ik dat ik 1 volgens de petsplace genaamde turboslak heb gekocht. Google leert mij dat het geen turboslak is maar een Neritina slak.

Ik had hier 3 van gekocht, maar er is er nog maar 1 aanwezig. De andere huisjes zijn leeg.

Nu is het mij dan ook een mysterie waar de eitjes vandaan komen? zelfbevruchting? ik heb hem weleens zien meeliften op een appelslak, maar dat kan toch niet?

De eitjes komen hoogstwaarschijnlijk toch niet uit, aangezien deze zout nodig zijn om uit te komen. Toch??

Iemand ervaring hiermee?

Wat let je om een brak bakje te maken, waar het hout in past.

Gebruik dan zeezout.
ong 20 gram op 1 l .water.

Ben je de eerste die het lukt.

Kan al bevrucht geweest zijn ,door die anderen.

Neritina - Zebra Renslak - Hobbykwekers

www.hobbykwekers.nl � Zoetwater � Schelpdieren

De Neritina natalensis of Zebrarenslak is een leuke slak om in het aquarium te houden. Ze kunnen zich in zoetwater niet voortplanten en worden dus nooit een ...

ja, dat kan ik natuurlijk altijd doen, maar ben ik dan al niet te laat? de eitjes zitten er al een paar dagen? er zitten ook eitjes op mijn magneet ramenschoonmaker?

Bedankt bertus!

Ga ik nu gelijk even doen! Kunnen mossen wel tegen zoutwater? of moet ik die van het hout afhalen?

Zou het niet overhaast doen.
Als ze er al een paar dagen zitten , kunnen ze ook al mis zijn.

Zijn maar kleine stukjes hout, dus ze pasten in mijn quarantaine bakje dat nu toch leeg staat. Daar heb ik ze nu ingedaan. Hoe lang zou het kunnen duren voor ze uitkomen, als ze uitkomen?

nee, luchtpompje zit aan het sponsfilter van de garnalen.. Laat de kachel vannacht aanstaan op 20 graden en zal morgen wel even kijken of ik ergens nog een werkend pompje heb..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan