nick_vis zijn betta's (bakken, kweken en praatjes)


jongen een week oud
14427437803_17cc9b0998_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr

14384135156_1f1a301215_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr

jongen twee weken
14406140554_047fb2f0e4_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr

kweekbak
14220662320_0d60a25973_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr

beetje verandert ;P het halfmoon plakat koppel is nu weg, alle vrouwtjes bij elkaar en de mannetjes apart (logisch)
ipv iets van 20 stekkers nu maar 5!!!!
14220618309_9ed4b391f9_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr

vrouwtjesbak
14407275535_9ceac37714_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr

de bakken van de mannetjes
14384137126_5e543e62a5_c.png
Untitled by Nick in t Veld, on Flickr
 
ja, die heb ik nog

de 'oude' green dragon zit in het kleine bakje links, de nieuwste green dragon in het middelste bakje en de mustard gas in de rechtse
de yellow dragon zit nog steeds in een 3 liter bakje omdat hij nog steeds bijna geen vinnen heeft...
die beginnen trouwens wel weer te groeien!! :D
dan zitten in de grote bak de vrouwtjes die verhuizen naar de kweekbak als de jonkies naar de grote bak zijn, een wissel dus ;)
die grote bak is dus de uitgroeibak voor de kleine betta's ;)

snap je??
 
Ziet er goed uit! Je bent lekker bezig geweest de laatste tijd zo te zien.
 
Hahaha ja sjeff, als je een nieuw idee hebt en je hebt de tijd en zin om het te doen... :p
De bakjes zijn 10l, jochem
 
25x20x20 en er zit in elk bakje een klein sponsfiltertje ;)

zoooo hee, die zijn dan al hard gegroeid!! zie je al langere vinnen of iets?
 
ze zijn nu tegen de cm
ik heb er denk ik nog rond de 30 :D
 
jonkies zitten nu met zn allen in de 60cm uitgroeibak
nu groeien ze nog harder :D

de meesten krijgen al een blauwe gloed over hun lichaam en ook een paar met rode vinnen :D
 
:foto:Nick.
Ze blijven echt wel even stilzitten hoor als je voor de bak staat :D.
Maar mooi dat er 30 nog over zijn.
Ik ga binnenkort ook een nieuwe poging weer doen. De jongen die ik nog heb breng ik morgen weg op 1 vrouw dus na. Als het een vrouw is tenminste he :). Ze zijn nu 3 cm en de mannen gaan moeilijk doen dus tijd om te gaan :zwaai:.
 
ja he, ik denk dat het vooral green dragons worden met rode vinnen, en sommigen een licht lichaam met oranje vinnen :D
 
Super netjes,echt mooie jongen.
Mijn mannetje krijgt t maar niet voor elkaar, nu al 5 pogingen gehad :(.
 
ooh jammer dani�l :( dan weet ik het ook niet meer, misschien een ander vrouwtje proberen??

dankje guppy, ik zal, als ik een keer tijd heb, wel weer eens wat foto's maken en plaatsen ;)
 
Leuk zeg, die jongen! Het lijken meer op knorgoerami's dan Betta's op dit moment. Hoe groot zullen ze zijn als ze langere vinnen gaan krijgen?
 
Net ff doorgebladerd, maar dit is met recht een van de gaafste topics van het forum!

En je artikel op je blog om een scheidingswand te maken ga ik gebruiken voor bepaalde agressieve killi's. Super idee! Stom dat ik er nooit aan gedacht heb, dat constant overwennen van de mannen naar de vrouwenbak raak je ook zat op ten duur :p.
 
Ik heb dus ook even naar het tussenwandje gekeken en dat is een hele makkelijke en simpele oplossing.
Bedankt voor de tip dus.

Mooi foto van dat jong Nick.
 
echt heel erg bedankt voor je compliment jeffrey! dat vind ik echt heel leuk :) :engel:

die scheidingswandjes vind ik zelf ook heel handig :p
ik ga er nu nog meer maken voor als de mannetjes apart moeten zometeen

het jong op de foto is bijna zeker een mannetje want de vinnen beginnen nu heel hard te groeien :)
 
Hahaha ja ik had nooit de moeite genomen om echt te kijken. Ben geen liefhebber van sluiervormen van vissen, maar dit topic verraste me positief! Je stelling vind ik echt goed gedaan. Nu wachten op de updates hahaha.
 
hahaha heb vakantiewerk dus ik heb het een beetje druk :)
maar ik zal kijken of ik nog eens tijd heb dan doe ik gelijk de garnalen ook ;)
 
Je hebt prachtige Betta's zwemmen.
Mooi om te zien dat er een nest is gelukt en dat ze zo mooi uitgroeien.
Ik heb denk ik 1 keer je album bekeken.
Maar ga denk ik af en toe wat vaker kijken :)
 
Hahaha ja he, ben er heel blij mee :)
Ik kan wel een mannetje voor je reserveren :D
 
er begint er een te marbelen nu, hij/zij is half zwart en half wit :D
ik zal nog wel een foto plaatsen, dat wilde ik nu al doen maarja, camera leeg natuurlijk :koud:
 

Terug
Bovenaan