Wat is er nieuw

niet al te moeilijke rode plant

vissen

Well-known member
Lid geworden
20 januari 2010
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een rode plant want alles in mijn aquarium is groen. Nu weet ik dat ze veel licht nodig hebben en extra ijzer maar zijn er rode achter/midden planten die het ook doen met iets minder verlichting?
Ik voeg dagelijks easy carbo toen en wekelijks profito.
Mijn ervaring met rode planten is niet al te best dus vandaar deze vraag

Rode lotus.

Dit is de gemakkelijkste! 😉

800443167458C.jpg

Maar een rode lotus is ook niet heel erg moeilijk en erg mooi.

heel grappig Botia een rode lotus is wel erg mooi maar word die niet heel groot?
Mijn aquarium is trouwens een meter.

Ben hier ook wel benieuwd naar, alle rode planten die ik tot nu toe heb geprobeerd waren al snel niet mooi meer en gingen uiteindelijk dood. Heb er 1 in staan die is niet geheel groen maar meer heel donker paars met groen en die is behoorlijk sterk. Maar eigenlijk is een echte rode plant erbij veel mooier denk ik. Niks van rode planten heeft het tot nu toe overleeft bij mij

zo gaat het bij mij dus ook en ik hoop dat er een plant bestaat die ook met iets minder licht het goed blijft doen en anders word het maar een groene bak.

vissen zei:
heel grappig Botia een rode lotus is wel erg mooi maar word die niet heel groot?
Mijn aquarium is trouwens een meter.

Een rode lotus kan naar behoeven worden bij gesnoeid, en kan dus zo groot worden als jij zelf wil,

Zelf heb ik er 2 in een 80 Cm. bak(je)

okee maar ik zocht meer een plant zoals de Alternanthera lilacina.
hij moet tegen de achterkant van mijn aquarium komen.

Ludwigia palustris 'red' is wat robuuster dan de rode Alternantheria's.

Ik heb ook een rode lotus....groeit lekker....zonder kleibolletjes of voedingsbodem 🙂 een aanwinst voor ieder bak denk ik!

maar doet de Ludwigia palustris 'red' het ook goed met minder licht?

de Ludwigia sp. Mini Super Red is opzicht een best makkelijk rood plantje. groeit zonder zelf zonder CO2 en extreme belichting mooi rood en redelijk hard.

okee dat is mooi dan denk ik dat ik die ga nemen.
Weet iemand trouwens de rede waarom rode planten extra licht nodig hebben?
Komt dit doordat ze geen of nauwelijks bladgroenkorrels hebben en dat er daardoor geen fotosynthese plaatsvind?

Ik heb al diverse malen de Rode Lotus gehad maar vaak schieten de bladeren toch wel de hoogte in tot wel 20 a 30cm
Dat as niet mn bedoeling, maar hoe hou je die dan echt laag??

Is helemaal niet zo moeilijk!

Gewoon elke keer weer als een blad te groot wordt, gewoon weghalen. Het volgende blad wordt dan kleiner, dat is bij alle waterlelie soorten zo.

Greetzz BigSmoke

Overigens worden rode planten vaak rood omdat de rode kleur ervoor zorgt dat er bepaalde lichtsoorten uit het spectrum hun innerlijk niet kunnen bereiken om daar onheil aan te richten. Zo'n beetje zoals wij bruin worden van het zonnen!

Een andere methode van planten om "zonnebrand" te voorkomen is het op een bepaalde afstand van de waterspiegel horizontaal gaan groeien, of zelfs een heel andere bladvorm ontwikkelen. De flora is zo dom nog niet!

Greetzz BigSmoke

Thanks gaan we dat doen als de bladeren weer te groot gaan worden.
Ik heb hem nu nog niet zolang en zal dit dan eens proberen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan