Wat is er nieuw

Niet bekend met algengroei op planten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vdijkvision260
  • Startdatum Startdatum
Goedenavond,

Nou de co2 test blijft het zelfde ik had van iemand gehoord dat er iets met co2 blokjes in het filter kon???
Weet iemand de beste manier om mijn co2 te verhogen?
Heb net een ander filter bestelt om een slechte stroming uit te sluiten vond het interne filter toch al geen gezicht. Een JBL Cristalprofi e901. Eerst 4 weken mee laten draaien en filterstart vloeistof van een goed merk zoals JBL of sera gebruiken voor de bacteriegroei in het filter toch?

Met vriendelijke groet,
Jeroen van Dijk
 
Als je Fosfaat nog 0,5 is , dan denk ik dat dat je probleem is van je groene alg op je bladeren.
Jou nitraat staat op 15 zet je fosfaat dan op 1,5 .
Als je c02 omhoog gaat en je Fosfaat is te laag dan kan je meer problemen krijgen met groen alg .

Groet John
 
vdijkvision260 zei:
Goedenavond,

Nou de co2 test blijft het zelfde ik had van iemand gehoord dat er iets met co2 blokjes in het filter kon???
Weet iemand de beste manier om mijn co2 te verhogen?

Weet niet wat je met een blokje bedoeld, maar als je CO2 nu niet goed oplost kan je het CO2 slangetje op de ingang van je filter aansluiten. Zo word het in het filter opgelost.
Met je externe moet dit wel lukken.

vdijkvision260 zei:
Heb net een ander filter bestelt om een slechte stroming uit te sluiten vond het interne filter toch al geen gezicht. Een JBL Cristalprofi e901. Eerst 4 weken mee laten draaien en filterstart vloeistof van een goed merk zoals JBL of sera gebruiken voor de bacteriegroei in het filter toch?

Filtermateriaal van het oude filter in het nieuwe steken, en klaar is kees. Het is onlogisch om 2 filters samen te laten draaien, en er vervolgens 1 weg te nemen.
Bacterie starters hoeft niet, kan wel op korte termijn werken. Als je er ��n wil kopen neem die dan van Tetra. Bij de rest is de samenstelling niet geweten, dus misschien koop je dan gewoon troebel water. 😉
 
Oke maar hoe werkt dat met het co2 wil het liefst niet een co2 instalatie kopen ze zijn nogal prijzig.

Mvg Jeroen van Dijk
 
Je kan op jou bak proberen of het met bio co2 wil lukken. dat kost bijna niks naemelijk.
 
Bedankt jessica ik ga meteen de benodigde spullen halen veel cola drinken en ga kijken of het werkt.
Hoevaak moet ik dit ongeveer opnieuw maken? 1xweek of 1xmaand dat stond er niet bij.
Oja ik heb gisteren een nieuwe testlab besteld van JBL het zijn 13 soorten druppeltesten incl CO2 omdat ik toch de testen niet vertrouw de test kits waren volgends mij overdatum ze zijn behoorlijk oud en stoffig.

Mvg Jeroen van Dijk
 
Gemiddeld doe je met 1 fles zeg maar 7 dagen.
Een co2 continutest is ook altijd aan te bevelen om in de bak te hangen.

Ik zou zeggen proost 😉
 
vdijkvision260 zei:
Goedenavond,

Nou de co2 test blijft het zelfde ik had van iemand gehoord dat er iets met co2 blokjes in het filter kon???

Met vriendelijke groet,
Jeroen van Dijk
vermoed dat je dit bedoelt https://www.sera.de/nl/producten/in_cat ... art-1.html
werkt niet echt lekker en is duur in gebruik
dan is bio co2 een betere optie

groet

jaap
 
Ja dat zijn die "pillen" en die zijn niet echt geweldig.
Bio co2 is beter en wellicht daarna een overstap naar drukflessen.
 
Goedenmiddag,

Ik heb er nu een fles bio co2 in hangen maar zijn er nog andere manieren om mijn co2 omhoog te krijgen?
En zou graag een minimum bedrag willen horen dat een co2 instalatie nieuw of 2de hands zou kosten.

Mvg Jeroen van Dijk
 
Nieuw had ik hem voor 210� 2kg fles , drukregelaar , magneet ventiel , slang en reactor

Groet John
 
vdijkvision260 zei:
En zou graag een minimum bedrag willen horen dat een co2 instalatie nieuw of 2de hands zou kosten.

Drukregelaar en nachtventiel 60 euro
Voor een fles kijk je best bij een lokale slijter. Heb zelf een 5kg fles voor 65 euro.
Bellenteller maak je voor 1,5 euro met een spuit en terugslagventiel.
Je filter als reactor. Gratis.

Zo iets gaat er ook nog door. 132 euro.

Dan heb je dus voor niet al te veel geld een goed systeem.
Blijf weg van de bekende aquarium merken, je betaald dan een pak meer voor het stickertje met het merk op.
 
Ik was voor alle 4 co2 sets hier op MP max 95 euro kwijt en dat is helemaal compleet met 1,5/2kilo fles.
Tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad al die jaren.
Dus je moet even goed kijken wat er aan aanbod is denk ik.

Maar een echt minimum bedrag noemen is lastig denk ik.
 
Goedenmiddag forum leden,

Zinds dat de fles bio co2 erin hangt lijkt de co2 test groen te kleuren en volgens mijn nieuwe druppel testen zit ik ook tussen de 15mg/L en 25mg/L dus dat zal wel goedkomen.
Met dank aan allen die meedachte.

Mvg Jeroen
 
Goed te horen hoor. Graag gedaan natuurlijk.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan