Wat is er nieuw

Niet bij de les zijn topic

Paar goudvissen lenen?
Hoewel de mijne zitten sinds gisteren in de vijver, die hebben de komende dagen niet zoveel honger meer.....
Dank voor het aanbod, maar met een NO2 waarde van boven de 2,0 misschien niet zo heel goed plan:DD

Mijn blunders. Tegen een emmer op lopen die vol staat met water. Hierdoor de vloer nat. Mezelf vertellen dat ik voorzichtig moest gaan lopen om niet uit te glijden. Drie keer raden. Ik nam nog net niet de tuinslang nee waarmee ik de bak aan het vullen was. Laten we zeggen dat ik mijn dag niet had 😁

Diepvriesvoer kopen en vergeten het in de vriezer te leggen. Opnieuw een plaat diepvriesvoer kopen terwijl de vriezer inmiddels al tot de nok toe vol zit 🤬 en je het niet tussen brood, or whatever wil schuiven Want er zit toch een luchtje aan. En in een doos past het niet meer in de vriezer.

Of een harempje Aplocheilus lineatus kopen, waar het mannetje de kleinste van is en denken dat dat wel samen gaat met de vlindervis....Ik mag dus een nieuw mannetje kopen, maar de vlindervis kijkt zeer tevreden en voldaan...:((

Getrouwd zijn en menen dat je dan het hoofd van het gezin bent...
Mijn partner en ik zijn eigenlijk samen de twee hersenhelften. Ik ben rechts (meer rationeel), zij links (meer emotioneel). We vormen dus samen het hoofd, maar in de praktijk is ons huwelijk gebaseerd op emotie. Eigenlijk voel ik me daar best goed bij.

Aaah, hoeveel keer is de voerdoos erin gevallen?

De laatste blunder die gebeurde was 2 weken geleden en heb het al verteld. Zaterdagavond de CO2 te ver open gedraaid en niet meer op gelet en zo over nacht heb laten staan.
De volgende morgen hadden de vissen allemaal een CO2-Vergiftiging.
Maar gelukkig hebben ze het bijna allemaal overleefd.

Denken dat scheren met een ouderwetsch uitklap scheermes niet moeilijk is....
1728993088671.gif

Mijn partner en ik zijn eigenlijk samen de twee hersenhelften. Ik ben rechts (meer rationeel), zij links (meer emotioneel). We vormen dus samen het hoofd, maar in de praktijk is ons huwelijk gebaseerd op emotie. Eigenlijk voel ik me daar best goed bij.
Emotie ja, daar zeg je zoiets... Oh, ik kan me zo kwaad maken! :madd: Niet dat je er iets aan hebt maar toch. 😉😉😉

Vandaag nog. Alle leidingwerk klaar hebben liggen om in elkaar gelijmd te worden (biologisch filter met hard PVC leidingen). Alles mooi bij elkaar gelegd. Ook dat ene onderdeeltje dat echt voor het verlijmen over de buis moet.

En het dan toch voor elkaar krijgen om twee buisjes te verwisselen...
Gelukkig was het voor de ene geen probleem dat ie korter werd, maar voor de andere wel dat ie langer werd. Op fietsen naar de Hornbach voor twee nieuwe PVC bochtjes, want buis had ik nog wel over. Op de terugweg je bedenken dat het verlijmde stukje natuurlijk gewoon ingekort kon worden, waardoor 1 bochtje hergebruikt kon worden en 1 nieuw bochtje genoeg was geweest. Bij het fiets stallen valt je blik op de doos met restant PVC leidingwerk van rioleringswerkzaamheden, waar ik uiteraard niet in gekeken heb of er nog een bochtje in zat. Dat ga ik nu voorlopig ook niet doen, ik wil het niet weten.

Leidingwerk zit er nu in ieder geval wel goed in (hoop ik, nog niet getest).

Tja ik maak vaak een briefje waar alles opstaat maar vaak presteer ik het nog om dan nog wat te vergeten wat erop staat.

Tja ik maak vaak een briefje waar alles opstaat maar vaak presteer ik het nog om dan nog wat te vergeten wat erop staat.
Moet je het briefje ook wel meenemen naar de winkel hè 🙄

Wat dacht je van: terug naar de winkel omdat je sperziebonen vergeten bent, maar dan de winkel weer uitkomen zonder sperziebonen. Wel ander spul gekocht.

Wat dacht je van: terug naar de winkel omdat je sperziebonen vergeten bent, maar dan de winkel weer uitkomen zonder sperziebonen. Wel ander spul gekocht.
Nou ja troost je met de gedachte dat je dan niet voor niets naar de winkel bent geweest 😆

Moet je het briefje ook wel meenemen naar de winkel hè 🙄
Die vergeet ik bijna nooit maar ik schrijf als een kip denk ik en eenmaal in de winkel kan ik soms niet ontcijferen van wat ik heb neergekalkt. Dus mijn tip is dan ook schrijf duidelijk.
Maar ja ik loop zo naar de winkel want die zit op 150 meter maar ja als je verder weg woont dan kan het soms erg vervelend zijn.

Naar de supermarkt gaan zonder geld telefoon of iets dergelijks om te betalen is ook zo superhandig...... :oopss:

Naar de supermarkt gaan zonder geld telefoon of iets dergelijks om te betalen is ook zo superhandig...... :oopss:
Ik wist 2x mn pincode niet meer dus snel oversteken naar huis en op mn geheime papiertje kijken en weer terug.
Ja mn pincoce is 0000 maar ik was in de war met welk getal de code begon :pp

Ik wist 2x mn pincode niet meer dus snel oversteken naar huis en op mn geheime papiertje kijken en weer terug.
Ja mn pincoce is 0000 maar ik was in de war met welk getal de code begon :pp
Nou ik was een keer wel heel erg bij de les, toen ik zag dat een auto die voorbij kwam de eerste 3 cijfers van mijn pincode in zijn kenteken had staan. In de juiste volgorde.

Iets meer aquarium gerelateerd: bak staat nu een paar dagen vol. Even water testen. KH 9, ok. GH 1, eh???? Wat? Oh... Waterontharder niet op bypass gezet tijdens vullen van het aquarium.

Hier ook van het weekend gemerkt dat ik ff niet bij de les geweest was vorige week...
Als ik een waterwissel doe haal ik altijd de stekker van de verwarming er uit omdat tie anders te ver boven water staat, nou jullie raden het al niet meer terug gedaan :oopss: .....bakje was dus 1 week iets kouder dan eigenlijk de bedoeling was..
Apart was wel dat er wat draadalg in zat , misschien is dat temp. afhankelijk ? of gewoon toeval dat kan ook natuurlijk.

Ik heb alles in het kastje op 1 stekkerblok en die zet ik uit met verversen en dan kun je niks vergeten. Ja het blok niet weer van stroom voorzien maar ja dan is de bak ook donker.
Wat jij hebt gehad Lex dat heb ik weleens met het filter gehad.

Vindt het wel fijn om tijdens het verversen licht te hebben, ik stofzuig tijdens het water wisselen ook de bodem.
Gelukkig ben ik niet de enige die dus wel eens een stekker vergeet....🙂

Ja dat is zo. Ik doe vaak onderhoud op vrijdag en zaterdag alleen verversen en dan heb ik geen licht nodig.

• Leuk
Waarderingen: Lex
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan