Niet-Tanganyika vrijzwemmer in Tanganyika-aquarium?


R

Rumpleteaser

Guest
Beste allemaal,

Ons Tanganyika aquarium staat al een hele poos in te draaien.
Inmiddels hebben we er sinds een paar weken een drietal Chalinochromis Brichardi is, waar nu een koppel uit is ontstaan.
Morgen brengen we 1 visje terug naar de winkel en nemen dan een koppel Lamprologus Brevis mee naar huis.

Al met al gaat het erg lekker en we zijn erg tevreden met het visbestand en de inrichting in onze, toch wat kleine, meterbak.

De enige wens zou nog een mooie vrijzwemmer zijn.......

Helaas is onze bak niet geschikt voor de biotoopvissen:
- Cyprichromis leptosoma is te groot
- Cyprichromis leptosoma te groot en wellicht niet opgewassen tegen de brichardi's
- Lamprichthys tanganicanus: te kwetsbaar en de groep is te groot voor onze bak
- Paracyprichromis nigripinnis: te groot


Lacustricola pumilus lijkt me superleuk, maar is NERGENS te krijgen?

Daarom zijn we ons ons hoofd aan het spelen met het idee om een vrijzwemmer toe te voegen die niet per se Tanganyika is. Het is meer iets voor de toekomst en ik wil me nog goed gaan inlezen. Maar zijn er mensen die een zelfde keuze hebben gemaakt? Welke vrijzwemmer zou dan geschikt zijn voor de bovenste lagen van ons aquarium? Zelf lichtoogjes of guppen gaan door ons hoofd :S
 
Tanganyika.nl - Chalinochromis brichardi


Chalinochromis brichardi. Deze gemaskerde cichlide komt uit een familie die
sterke overeenkomsten vertoont met de Julidochromissen. Qua afmetingen,
bouw ...
www.tanganyika.nl/C_brichardi.php -


Staan er wel wat van bij.
 
Bertus, ik begrijp je antwoord niet goed?
De vissen uit dat artikel passen niet in deze bak.
 
Niet? Tja, Ze worden WEL vermeld, voor Tangabak.

Waarom dan niet?
Tanganyika.nl - Ophthalmotilapia ventralis


Ophthalmotilapia ventralis. Het eerste deel van de naam van deze vis (
Ophthalmo) verwijst naar het woord ogen, het woord "ventralis" betekent "
buikzijde" en ...
www.tanganyika.nl/O_ventralis.php
 
Lacustricola pumilus kun je bestellen bij de betere aquaspeciaal zaken en webwinkels
 
Beste nilo1804, dat zo goed nieuws zijn!

Weet jij dan misschien toevallig een zaak voor me?
Want de speciaalzaken die ik ken, kunnen ze niet leveren.
 
Verduijn heeft de laatste tijd wel Pumilus zitten toch?
Ik heb er zelf nog 4 zwemmen die al wat ouder zijn, deze mag je voor nop/wat je er voor over hebt ophalen bij me. Ik woon in Zaandam.
 
Rumpleteaser zei:
Beste allemaal,
Lacustricola pumilus lijkt me superleuk, maar is NERGENS te krijgen?

De mijne komen van Verduijn vandaan, Rotterdam dus. 5 voor 25 euro uit m'n hoofd. Deze winkel is serieus de moeite waard ook al moet je er het halve land voor afreizen (je noemt geen locatie).

Andere vrijzwemmers zijn echt geen optie bij een tanga bak.
 
Eens met Saskia.. een meter is gewoon best klein, jammer genoeg. Heb zelf ook een metertje met tanganyika, maar de opties zijn beperkt
 
Heb ook pumilus uit Oud-Verlaat. Leuke visjes, doen het super goed.

Leuke aanvulling voor bij mijn similis, calvus en syno's.
 
Dank jullie wel voor het mee denken.

We zijn twee zaterdagen bij Verduyn geweest de afgelopen weken, toen hadden ze geen Pumilus op voorraad. Ook andere zaken heb ik benaderd, maar helaas-pindakaas. Maar ach; zoals gezegd is het ook meer iets voor in de toekomst. Voorlopig hebben we net nieuwe vissen in de bak en verwachten we volgende maand een zending uit Burundi. Dus voorlopig zijn we wel weer voorzien :D

Boon; dank je wel voor je aanbod! Het komt alleen op dit moment nog niet goed uit in onze plannen :)
 

Terug
Bovenaan