Wat is er nieuw

Nieuw aquarium 200 liter

Bedankt voor de info, dan ga ik gekweekte vissen kopen. Aangezien de corydoras gold stripe voor mij nog wel prijzig zijn, loop ik liever geen risico met de apistogramma's. Wat zou eventueel een vervanger zijn daarvoor?

Nog een laatste vraag voordat mijn bestand compleet is: zou ik de corydoras gold stripe kunnen vervangen door corydoras sterbai? Ik zit namelijk enorm te twijfelen om toch corydoras sterbai in de bak te doen. Aangezien ik denk ik niet de ervaring heb om echt een biotoop van één bepaalde rivier te creëren, lijkt het mij handiger te beginnen met gewoon een Zuid-Amerikaans aquarium. Voor mijn gevoel is de corydoras gold stripe nogal zwak vergeleken met de sterbai, of ligt dit aan mij? Verder heb ik al een volwassen groep corydoras sterbai in huis, terwijl de gold stripe's nog wat moeten groeien.
Het bestand komt dan op het volgende uit:
- 13 corydoras sterbai/10 corydoras gold stripe
- 20 neon tetra's
- 2 l-nummers, waarschijnlijk l204 (kan ook nog aan andere worden)
- als alles goed gaat misschien een tijdje later ook een harem apistogramma proberen

Tuurlijk kan dat.

Ik ben ook fan van de Sterbai, en ik vind ze heel sterk. 11 stuks gekocht 1.5 jaar geleden, en die zijn er nog allemaal en leggen regelmatig eitjes.

Oke, nu écht de laatste vraag. Zou ik ook beide kunnen houden? Of wordt het dan te vol? Als ik op internet zoek hebben ze ongeveer dezelfde waterwaardes nodig, ik ben beetje gehecht aan ze geraakt😊. In totaal zijn het er een stuk of 20. Ze zullen dan wel de enige bodembewoner worden.

Als ik beide soorten hou, komen er in het begin alleen neon tetra's in. Dat doe ik dan zodat de gold stripe's eerst nog wat extra kunnen groeien

Kan, maar dan zou ik de apisto's weglaten. 20 cory's en je apisto's gaat volgens mij niet goed. 1 van beide soorten met apisto's heeft dan meer kans van slagen

Als ik ze allemaal houd zal ik geen andere bodembewoners toevoegen. Misschien kan ik er later nog wat garnaaltjes bij doen, maar eerst maar is kijken hoe het gaat met alleen corydoras en neon tetra's.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan