Nieuw aquarium, doen of niet...


Nopanic

Well-known member
Lid geworden
12 juni 2020
Berichten
116
Leeftijd
39
Hallo, een collega van mij verkoopt voor een mooi prijsje een aquarium van 240 liter. Deze is ingebouwd in een kast, maar de kast zou ik nieuw maken, is nu niet praktisch. Dus het aquarium moet leeg... Maar nu er zit qu'à vis enkel een 10 tal guppys in maar wel ook veel jonkies en een soort vuurganaal, hoeveelheid onbekend. Anders geen vis. De bak is extreem volgeplant, nog nooit zo gezien. Maar de planten zijn gezond. 2 geweldig grote mooie anubias erin. Ruiten zijn krasvrij... Kortom er valt iets mee te doen... Maar. De bak zit vol met heeeeeel veel slakjes en verschillende soorten. Nu moeten de bak leeg en zullen er heel wat planten weggaan en enkele overzetten in een andere bak,maar nu wil ik natuurlijk niet dat de slakken of eitjes meegaan...

Nu heb ik tijd, en kan ik die bak ook geleidelijk aan leeghalen, zowel van planten als visjes... Of zijn die planten moeilijk slak en eivrij te krijgen...
 

Bijlagen

  • $_86.jpeg
    $_86.jpeg
    77.5 KB · Weergaven: 130
  • $_86 (1).jpeg
    $_86 (1).jpeg
    73.7 KB · Weergaven: 138
  • $_86 (2).jpeg
    $_86 (2).jpeg
    75.7 KB · Weergaven: 142
  • $_86 (3).jpeg
    $_86 (3).jpeg
    83.6 KB · Weergaven: 135
Je kan die planten gerust in een paar emmers steken en dan behandelen met een product zonder vissen in de buurt.
Maar 100% zekerheid dat alle slakken weg zijn bestaat niet denk ik...
 
Je mag van mij zo 20 of meer helena slakken kopen hoor 😁.

Had ook een slakkenplaag maar met de sera slakken val en helena slakken heb ik ze grotendeels uitgeroeid.
 

Terug
Bovenaan