Nieuw aquarium opgestart, en nu al leven?


Mike139

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2021
Berichten
239
Leeftijd
47
Goedendag,

Geen idee of dit als een plaag gezien kan worden, maar in het aquarium (opstartfase, 2 weken) van mijn zoontje zie ik ineens kleine rood/bruine wormpjes.
Volgens mij vreemd, want het hout heeft minimaal 4 uur in water van 80c+ gelegen. De planten zijn van Tropica (in vitro) en het substraat idem.
Ik dacht altijd dat dat 100% gegarandeerd plaag vrij zo zijn.

Wie weet wat dit is? Volgens mij geen Tubifex of wel?
Hoe kom ik er vanaf en is dat wel nodig?

IMG_4509.JPEG
 

Bijlagen

  • IMG_4510.MP4
    4.6 MB
Ik denk eerder aan planaria, kun je zien of het dier een driehoekig kopje heeft?
Tubifex zal het niet zijn nee, die zijn een stuk langer meestal.
 
Dank voor je snelle antwoord, waardeer ik enorm ;)

Ik zie geen driehoekig kopje, maar eerder iets van tentakeltjes aan het uiteinde?
Lastig scherpe foto's maken met zo'n wiebelig beestje.

IMG_4518.JPEGIMG_4516.JPEG
 
Gelet op de manier van bewegen op de video weet ik niet of het een worm betreft maar wat het is durf ik niet te zeggen. Kun je ze niet weg zuigen?
 
Ik herken het zelf niet, maar er zullen vast anderen zijn die je hier beter in kunnen helpen!
 
Ik heb die in de diepvries in blisters maar nooit geweten dat ze er zo uit zien als in de link is te zien van dichtbij.
 
Het gekke is dus dat het een nieuw aquarium is, maar blijkbaar heeft het ergens in gezeten of en dat is waarschijnlijker: een dansmug is in het aquarium bezig geweest :)
 
Ik heb die in de diepvries in blisters maar nooit geweten dat ze er zo uit zien als in de link is te zien van dichtbij.
Haha, ik voer ze zo nu en dan nog wel eens levend

Toch blijft het dan vreemd at deze je bak in zijn gekomen, voor zover mij bekend hebben we alleen zwarte muggenlarven vanuit nederland

edit; na een beetje zoeken blijken deze dansmuggen ook in europa en dus Nederland voor te komen. Toch maar eens op zoek naar muggen in je huis :pp
 
Vreemd is het zeker, maar ik heb geen andere verklaring.
In al die jaren heb ik dit ook nog nooit in een aquarium gehad (behalve dan als die bevroren blokjes uit de vriezer).

We zullen het over een tijdje wel gaan zien voordat ze uitvliegen.

Nu ik beter kijk, zie ik er zo 10.
Heel maf...
 
Nou pas maar op dan.. Vorige week ofzo had ik m'n cory's ook levende muggenlarven gegeven en er verder geen aandacht aan geschonken.
Afgelopen weekend moet de kap een half uurtje van de bak af voor wat onderhoud. 's Avonds zegt de vrouw: Wat zitten er toch veel muggen binnen!
Heb er toen 68 gevangen met de elektronische vliegenmepper.

Wat bleek nu achteraf? In de bak waren sommige planten flink gegroeid, waardoor er veel muggenlarven in de planten zijn blijven hangen. De cory's zitten voornamelijk op de grond, waardoor de larven niet opgegeten werden.
Gevolg was dat de bank vol met muggen zat. Vrouwlief was niet heel blij....
 
Is het geen bloedworm? Heb ik nu op de een of andere manier ook in mijn aquarium.
 
Aquarium net opgestart, zoals vermeld.
Lijkt mij gewoon een kleine aardworm die in de wortels van een plantje heeft gezeten, meeste aquariumplanten worden boven water gekweekt, maar is zomaar een idee.
 
Mugjes! :LOL:

6946D9F6-156F-445B-876F-F63478E3CEC8.jpeg
 
Leuk voor een groepje schuttersvissen šŸ¤£
 

Terug
Bovenaan