Wat is er nieuw

Nieuw aquarium voor onze Betta Splendens

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarjanJM
  • Startdatum Startdatum
M

MarjanJM

Guest
Aangezien we erg veel plezier hebben van onze kempvis en zijn malle gedrag, vonden we het leuk een nieuwe bak voor hem in te richten.

We hebben hem niet lang genoeg laten indraaien. Na 4 weken vonden we dat we de gok konden wagen De waterwaarden zijn prima, begingolf van alg begint onder controle te komen, en we dachten dat de medebewoners ( de Japonica garnalen (11), de Corydorassen (7) en de Posthoornslakken (veel) nuttig konden zijn bij de verdere opstart en het herstel van de planten.

Dit is hoe het er nu uitziet:
IMG_20190218_133824.jpg

De drijfplantjes die we hebben doen het in deze bak nog niet goed, dus die laten we momenteel in onze andere bak op adem komen en liefst vermeerderen.

Evengoed weet ik niet of hij er veel aan zal hebben, hij lijkt zich vooral fijn te voelen in de onderste helft van de bak. Misschien verandert dat als er drijfplantjes komen.

Wij voeren in onze bak een combinatie van droog voer geschikt voor bettas en levend voer (wisselend rode en witte muggenlarven, en soms artemia). Hebben jullie nog adviezen hierin?
Het wordt nu beter, maar in het begin op voornamelijk droog voer had ik het idee dat hij mager was en bleef.

Ik geef de Betta ook vlokvoer en 2-3 maal per week wat levend voer. Je kan ook eens diepvries overwegen omdat dit weer goedkoper is.

Een Betta heeft wel graag drijvers dus wellicht is er een ander drijvertje die het wel goed doet.

Leuk bakje zo, en als je genoeg drijfplantjes erin hebt zal de Betta zich ook vrijer voelen.

Dank jullie voor jullie reacties.

De drijfplantjes daar gaan we aan werken. We kunnen eventueel kijken of we inderdaad nu een tijdelijk beter alternatief kunnen vinden. Op dit moment is het enive alternatief kroos, en alhoewel dat z'n nut kan hebben vinden we het irritant bij water verversen, en bovendien heb ik liever iets met langere wortels voor hem.

Het diepvriesvoer was ik vergeten. Dat kreeg hij inderdaad een tijdje, maar nu krijgt hij meestal levend omdat we dat toch in huis hebben voor onze dwergkogelvis.

Ik voeg een foto bij van hoe hij nu is en hoe hij eerder was. Klopt het dat hij op de 2e foto, dus van eerder, te mager was? Ik vind het altijd lastig in te schatten bij vissen, maar op gevoel vond ik de opgetrokken buik niet goed. Maar ik kan me vergissen.

IMG_20190218_153209__01.jpg

IMG_20181029_130437-01.jpeg

Een prachtig beestje. Wel zou ik een keer kijken naar wat hogere planten als de vallisneria. Betta's zijn oppervlak zwemmers. Ze houden niet alleen van beschutting op de grond maar ook boven. Inderdaad drijfplantjes geven goed beschutting maar ook hoogreikend beplanting is aan te raden.

Dat magerheid is niet echt magerheid. Hij ziet er mooi slank uit. Het gevaar is zoals bij de meeste visjes overvoeren. Bij de betta zie je het snel omdat zijn buik erg snel zal uitzetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan