karin
Well-known member
- Lid geworden
- 9 oktober 2024
- Leeftijd
- 41
Onze oudste wil graag een Betta maar deze kan niet in zijn eigen aquarium ivm het huidige vissenbestand.
We willen daarom een klein aquarium in de woonkamer plaatsen. Zelf wil ik graag wat experimenteren met "aquascapen". Dat wil zeggen: mooie planten, steen en hout combineren. Hoogte verschil proberen te maken en wat leren m.b.t bemesten van planten enzo.
Gewoon iets moois er van maken en een beetje oefenen voor het moment dat we een groter aquarium kwijt kunnen.
Een aantal overwegingen waar ik graag advies voor vraag.
Welke bak voldoet aan de volgende wensen?
- Tussen 39 en 50 liter.
- met meubel
- met deksel/afdekplaat ivm springen Betta.
- mogelijkheid voor voerapparaatje voor vakanties
- extern filter mogelijk ivm meer ruimte voor hardcase en planten.
Ik lees dat bij een Betta ook nog wel wat eissen zijn m.b.t. filter/stroming. .
- zijn hier goede tips voor?
- verder nog specifieke Betta tips?
Dan een vraag over de bodem. Wat is jullie mening. Aquasoil? Of zand en dan van die bolletjes of capsules bij de planten?
We willen daarom een klein aquarium in de woonkamer plaatsen. Zelf wil ik graag wat experimenteren met "aquascapen". Dat wil zeggen: mooie planten, steen en hout combineren. Hoogte verschil proberen te maken en wat leren m.b.t bemesten van planten enzo.
Gewoon iets moois er van maken en een beetje oefenen voor het moment dat we een groter aquarium kwijt kunnen.
Een aantal overwegingen waar ik graag advies voor vraag.
Welke bak voldoet aan de volgende wensen?
- Tussen 39 en 50 liter.
- met meubel
- met deksel/afdekplaat ivm springen Betta.
- mogelijkheid voor voerapparaatje voor vakanties
- extern filter mogelijk ivm meer ruimte voor hardcase en planten.
Ik lees dat bij een Betta ook nog wel wat eissen zijn m.b.t. filter/stroming. .
- zijn hier goede tips voor?
- verder nog specifieke Betta tips?
Dan een vraag over de bodem. Wat is jullie mening. Aquasoil? Of zand en dan van die bolletjes of capsules bij de planten?