Wat is er nieuw

Nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter intidojo
  • Startdatum Startdatum
I

intidojo

Guest
Beste leden,

Ze hebben gisteren mijn nieuw aquarium geleverd. 2 meter lang, 50 breed en 50 hoog.

Deze werd op maat gemaakt, samen met een onderstel (voorzien van een laag piepschuim)

Nu heb ik gemerkt dat de achterkant van aquarium in het midden niet volledig op het onderstel steunt (enkele mm). Ik heb de indruk dat het glas iets naar buiten buigt want aan de kanten staat alles er wel op.

Volgens de verkoper was dit geen probleem omdat de onderkant langs beide zijde is versterkt met een extra laag glas (dwars aangebracht).

Is dit het gevolg van de lengte?

Ik blijf dit toch eigenaardig vinden omdat mij altijd was verteld dat de buitenkant van het aquarium overal dient op te rusten om lekkages te vermijden.

Iemand ervaring mee?

Bedankt bij voorbaat voor jullie reactie.

Zonder een foto blijft het gissen,he.
En een iets bredere plaat eronder,waar hij op rust?

Fk9p-OtlU0bgOJ8AsE7zqUm4QO3CvHD7.png

Een foto was niet evident - hierbij een eerste poging.

Het aquarium rust op een metalen frame. Boven dit frame is een piepschuim rand (wit). Daarboven ziet u de bodem van de aquarium. Je kan zien dat er een zekere speling is tussen het piepschuim en de bodem van de aquarium

Komt het aquarium naar buiten toe voorbij het frame, of is er ruimte tussen het aquarium en het frame? Maw, kan je een vulplaatje tussen het aquarium en het frame steken? Indien de tweede stelling waar is, zou ik toch aan de leverancier vragen om er eens naar te komen kijken, dat lijkt mij namelijk een heel vreemde situatie. Optie 1 hoeft geen probleem te zijn.
Als ik de foto zie denk ik aan optie 1, maar is niet helemaal duidelijk. En dan is het logischer dat het frame wat hol staat door het lassen, in tegenstelling tot een bolle ruit. Dit kan je makkelijk nakijken door er een lange lat tegen te houden (lange waterpas of bezetterlat).

Het lijkt mij alsof het piepschuim gewoon een beetje ongelukkig ligt waardoor het lijkt alsof het glas wat bol staat. Volgens mij ligt in werkelijkheid het piepschuim op die plek wat meer naar binnen.

Je kan kijken of het glas naar buiten buigt met een rij of een kaarsrechte plank er dwars op. Kijk of het aan het piepschuim ligt, of dat er toch een ongelijkheid is qua glas en/of frame.

Als je glasplaten of je frame niet recht blijken, zou ik zeker terug naar de bouwer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan