Nieuw avontuur Tanganyika 530l


Een paar snelle kiekjes!
 

Bijlagen

  • IMG_7611.jpeg
    IMG_7611.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 40
  • IMG_7613.jpeg
    IMG_7613.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 38
  • IMG_7609.jpeg
    IMG_7609.jpeg
    3 MB · Weergaven: 39
  • IMG_7614.jpeg
    IMG_7614.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 40
Na vivarium nog wat nieuwe visjes toegevoegd,
Enkel van de nigripinis zijn er 2 overleden na een dag, deze 3de ziet er ook niet goed uit,
Zijn achtervin is helemaal stuk, zijn dit bijtwonden of eerder een schimmel of ziekte?


IMG_7644.jpeg
 


Ik heb eens een paar kiekjes geschoten van het leven in het aquarium.
Ondanks de probleempjes van de Nigripinis, doet de rest het wel uitstekend.
De Leleupi's waren de eerste bewoners, na een paar dagen 6 Altolamprologus Compressiceps erbij gedaan,
dit ging zonder problemen.

Een week later was ik op Vivarium bij Aquabeek, die hadden toch wel een ruime keuze van Tanganyika,
dat ik toch wat moest meenemen :). 10 Lamprologus Occelatus en 5 Ectodus Descampii, plus 6 Paracyprichromis Nigripinis Blue Neon.

Na de introductie van die vissen, vond ik de Leleupi's wel heel erg veel onrust stoken in de bak, begon plots te twijfelen aan mijn keuzes.
Gelukkig is na een paar dagen de rust wat teruggekeerd. Ik ga het een tijdje zo aankijken denk ik :)
 
Ik ben een beetje benieuwd naar je occelatussen, ik heb er eens 3 gehad in een speciaal voor hun ingericht 80cm aquarium.
Dit was niet te doen en uiteindelijk is er eentje de dood ingejaagd. Waardoor de ene achter de andere begon te jagen.
Hier heb ik moeten ingrijpen en heb de 2 occelatussen in mijn 1.60m geplaatst omdat ik dacht dat ze dan wel ruimte genoeg zouden hebben met een massa schuilplaatsen.
Niet dus , heb er maar eentje over gehouden.
Hopelijk heb jij meer geluk met ze.
 
Ik ben ook benieuwd, zie ze niet veel meer, hopelijk zitten ze in hun huisjes :), ben niet veel thuis geweest de laatste paar dagen, straks nog eens een tijdje observeren :)

1 Ectodus is wel al bezig met zn territorium te bouwen en een zandkuil te bouwen, erg netjes, alle grotere kiezeltjes heeft hij al opgeruimd :)
 

Terug
Bovenaan