Nieuw bakje/bakjes.


P

Pake SH

Guest
Hallo,

Ik heb de optie om in de loop van deze week er 1 of 2 60 cm bakjes bij te krijgen. Eentje neem ik zeker erbij, maar als het lukt wil ik ook het 2e bakje nemen. Nu is mijn vraag: willen jullie meedenken wat ik in deze bakjes kan gaan houden?

Dit heb ik al staan qua bakken:
135*60*70 gezelschaps-aquarium
60*30*30 gezelschaps-aquarium
80*40*40 Tanganyika-aquarium (op het moment mijn favoriete bakje)
aqua-40 met crystal-reds

Het liefst wil ik nu er geen 'standaard' gezelschapsbakje van maken. Maar iets 'speciaals'. Heeft er iemand leuke ideeen? Dit voor het geval ik maar 1 bakje kan krijgen.

Als ik ook het 2e bakje kan krijgen lijkt het me ook wel heel erg leuk om iets te gaan kweken. In dit geval is het ook een mogelijkheid om het 60 cm bakje wat ik al heb staan, ook in een kweekbakje te veranderen, zodat ik dan 3 bakjes voor de kweek heb. Welke mogelijkheden heb ik hiermee?

Een ieder die meedenkt, bedank ik hiervoor alvast vriendelijk :)
 
een mooie bak maken met allen een harem of koppel, daar dus een speciaalbak van maken.... een apistogramma soort bijvoorbeeld.

Jeetje wat een bakken al zeg!! Haha, wat een werk.....
 
Ik weet niet of je de Dario Dario leuk vindt?
 
@Goldie83, een apistogramma soort heb ik zelf ook al aan gedacht. Welke soort kun je me aanraden? Er zijn zoveel mooie soorten :) En tsja, die bakken.. Je wilt altijd of groter, of meer haha! En het werk valt reuze mee, als je alles gewoon bijhoud :)

@visstisck, Dario Dario kende ik niet. Net even een paar plaatjes van bekeken, leuk visje om te zien. Zal er eens wat info over zoeken.

Iemand ook tips om eventueel een kweek op te zetten, voor als ik toch 2 bakjes kan bemachtigen? Lijkt me ook erg leuk om te proberen namelijk!
 
Je hebt natuurlijk maar een beperkte maat (60 cm), maar lijkt me persoonlijk wel kunnen voor een apistogramma soort. Maar welke?? Laat ik liever over aan ervaringsdeskundigen.......

Heb zelf de Borelli gehad, heel erg mooi. Maar of dit past??

Heel wat anders, maar pauwooggrondels zijn ook erg leuk!
 
Uit ervaring kan ik zeggen dat borrelli's prima kunnen in een 60cm bak.
 
Als je een Apistogramma soort wilt, kies dan inderdaad de borellii. Bij uitstek het geschikst voor 60cm (en ik zou durven stellen zo'n beetje de enige Apistgramma die met fatsoen in 60cm kan).

Subtropisch schooltje erbij en klaar :)

~ Ivo
 
Als je Tanganyika leuk vindt, dan duh, slakkehuiscichliden!

Een harempje multi's of similis passen perfect in 60cm. Evt met pumilus killies erboven als je wilt.
 
De borelli is zeker een optie!

@SaskiaZ, ik heb al een schooltje multi's in mn 80 cm bakje, met een koppel Dickfeldi's. Dus dat is geen optie meer :)
 

Terug
Bovenaan