Nieuw bakje


ME86

Well-known member
Lid geworden
12 november 2017
Berichten
175
Leeftijd
37
Hoi allemaal
Dit weekend men nieuw bakje binnen gekregen (165x45x65). Deze staat op een ijzeren onderstel. Vandaag heb ik de bak gevuld om te kijken of ie niet lekt (tot nu toe nog niet) :).

Nu merk ik dat wanneer ik langs de bak wandel het water nogal beweegt omdat de vloer wat veert. Het is een tegelvloer maar eronder zit een kelder met betonnen welfsels.

Moet ik hier iets aan doen of zou dit geen problemen geven?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 20210123_170527.jpg
    20210123_170527.jpg
    164.7 KB · Weergaven: 104
Hoe bedoel je vloer veert. Je mag best een kleine rimpeling in het water zien als je stevig langs loopt maar een betonnen vloer met verlijmde tegelvloer hoort niet te bewegen als je er langs loopt.

Overigens zijn dit normaliter geen gewichten waar een betonnen vloer enige moeite mee heeft.
 
Hoe bedoel je vloer veert. Je mag best een kleine rimpeling in het water zien als je stevig langs loopt maar een betonnen vloer met verlijmde tegelvloer hoort niet te bewegen als je er langs loopt.

Overigens zijn dit normaliter geen gewichten waar een betonnen vloer enige moeite mee heeft.
Met de vloer veert bedoel ik dat hij heel lichtjes op en neer gaat als je erover wandelt. Je merkt dat ook aan de vitrinekast die ertegenover staat. Je hoort de deurtjes dan iets bewegen. Ik vermoed dat dit vaker voorkomt bij oudere huizen met een kelder.
 
Ons bakje van 2.5 meter staat tegen de bank aan en dat beweegt soms ook door en ik vermoed wel meer dan een paar voetstappen via een betonnen vloer.

Als je geen wildvang stress kip discus in je bak doet (en dat kan niet in je bak) loopt dat wat betreft je vissen wel los.

Ik vind alleen beweging in een vloer niets voor beton, dat is meer iets voor houten vloeren
 
Welk jaar is je huis gebouwd?

hier staat de grote bak overdwars in de woning maar wiebelt niet als je er langs loopt.
Als de pompen uit staan kan je de rimpeling in het water zien als je er als een huiskamer olifant langs loopt, maar anders niet
 
😂 olifanten zijn hier niet, wel 2 jonge kids.
Het huis is van de jaren 60.
 
😂 olifanten zijn hier niet, wel 2 jonge kids.
Het huis is van de jaren 60.
Kijk daar komt de aap uit de mouw.
Jaren 60 woning is het beton een stuk minder sterk als het beton in een jaren 90 woning (althans mijn huis komt uit 91)
Zal allemaal wel los lopen maar zou voor de zekerheid een bouwkundige of constructeur vragen hoe die erover denkt.

de bak staat zo te zien tegen een dragende muur?
 
Kijk daar komt de aap uit de mouw.
Jaren 60 woning is het beton een stuk minder sterk als het beton in een jaren 90 woning (althans mijn huis komt uit 91)
Zal allemaal wel los lopen maar zou voor de zekerheid een bouwkundige of constructeur vragen hoe die erover denkt.

de bak staat zo te zien tegen een dragende muur?
Ja dat klopt. Hij staat tegen een draagmuur.
 
Puur om het meedenken hoor, maar heb je al eens onder de vloer gekeken in de kruipruimte, want beton veert niet mee, kan het niet zo zijn dat het een houten vloer is waar cement over heen is gesmeerd?
 
Puur om het meedenken hoor, maar heb je al eens onder de vloer gekeken in de kruipruimte, want beton veert niet mee, kan het niet zo zijn dat het een houten vloer is waar cement over heen is gesmeerd?
In de kelder kan je helemaal recht staan. Het plafond is van beton. Wat er onder de tegelvloer ligt weet ik niet, dat is voor bij de verbouwingen binnen een aantal jaar 😁.
De bak staat heel stabiel en waterpas, alleen het water beweegt.
 

Terug
Bovenaan