Wat is er nieuw

Nieuw filter?

Dat is waar.

Aan de andere kant toch een beetje het gevoel hier dat je wat meer watercirculatie rondom je verwarming wilt hebben als met ook nog keramische buisjes in dat vak mogelijk lijkt. Het voorgaande, plus dat twee vakken met filtermateriaal echt wel voldoende waterreinigend vermogen heeft is waarom wij het niet zouden doen.

Ja is ook zo, dan doe ik het gewoon zo. Nog een vraagje dan, de aanzuig en de uitstroom, wat is de beste opstelling?🙂

Nou hij is ge�nstalleerd hoor, lekker stil en hij doet het, eerst even getest in de gootsteen voor de zekerheid. Een klein stukje uit de kap moeten zagen met een ijzerzaagje maar ging prima. Nu even een paar weken mee laten draaien en daarna het binnen filter eruit. Bedankt voor het advies allemaal!

wil is je is een foto maken van hoe je het hebt uitgezaagd? ben wel benieuwd eigenlijk

Mooi dat het is gelukt en ik ben ook wel benieuwd hoe je dat hebt aangepakt.

Hier een foto, gewoon met een klein ijzerzaagje van een euro een stukje uitgezaagd, misschien niet het mooiste maar eigenlijk geen last van. Het binnenfilter laat ik er nog een week of 3 in tot in het nieuwe filter een goeie bacterie cultuur zit. De interne verwarming doet tot nu toe ook zijn werk, het water is mooi op temperatuur gebleven.

Misschien niet de beste foto maar het idee is duidelijk denk ik 🙂

836578mattijs_0_82_20160522_100243.jpg

Filter draait nu 2 weken mee, bak is wel een stukje schoner, minder zweefvuil en minder troep op de bodem. Is het verstandig om hem nog een weekje mee te laten draaien of kan het binnen filter er al uit?

Ik zou zelf hem zeker 3 en liever nog 4 weken laten meedraaien. Beter iets te lang dan tekort zeg ik maar.

Is ook wel weer waar, dan laat ik hem nog een weekje erbij staan, bedankt

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan