Wat is er nieuw

Nieuw hier en even voorstellen.

Erwin-83

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2020
Leeftijd
42
In de voorbereiding naar een tropisch aquarium kwam ik dit forum tegen en gelijk maar een profiel aangemaakt.
Mijn vrouw en ik willen een tropisch aquarium. Beide hebben al wel wat aquarium ervaring opgedaan in het verleden, ik koud en zei tropisch.

Sinds deze week staat er tijdelijk vast een klein aquarium met een geredde vis. Op het werk van mijn vrouw staat een aquarium voor de schoolkinderen. Daar wilde ze een vis door de plee spoelen omdat deze de garnalen aan het opeten was. Dus mijn vrouw heeft die vis in een reserve bak vast mee naar huis genomen. We vermoeden een manlijke kersebuikcichlide.

Omdat we in de woonkamer geen mooie en grote vrij plek meer hebben voor een wand en ik geen aquarium achter de bank wil neerzettten heb ik een ander plan. (We hebben ook nog een grote hond en 2 katten) De dressoirkast onder de tv weg doen en daar zelf een kast maken met een aquarium erin. Om niet na een jaar de bak te klein te vinden en de toekomstige bewoners wat ruimte te geven denken we aan een Juwel Rio 240. De vragen hierover zal ik in een apart topic stellen.

Welkom.
Wat is jouw definitie van tropisch?
Zuid Amerikaans / Afrikaans / Zuid Oost Azie / Australie?

De kersenbuik cichlide komt uit Afrika.

Dus de RIO 240 komt onder je TV?
Hoe ga je onderhoud doen, is het niet te vochtig voor je TV?

De tv hangt er dan ruim boven aan een muurbeugel, zou ik daar een vocht probleem kunnen verwachten dan ?

Wat we kwa planten en vissen willen gaan doen moeten we nog een beetje bedenken. In ieder geval geen koud water bak met goudvissen.

Ja een aquarium onder een tv is vragen om ellende, waterdamp stijgt altijd omhoog dus direct naar de tv en dat er dan een meter ruimte tussen zit heeft geen effect

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan