Nieuw hier: Sjef


S

Sjefkuh101

Guest
Goedemiddag allemaal.

Ik ben Sjef 28jaar en kom uit Boxtel (tussen Den Bosch en Eindhoven).
2jaar geleden met een rio125 begonnen, diverse kleine sierstaart guppys, dwerg gouramies en molly's.
Na een half jaar een rio300 erbij gehaald, verslaafd geraakt natuurlijk.
Hierin een school vuurstreepbarbeelen en 2maanvissen en een klein bestand aan cardinaal tetras voor de kleur.
Nu ipv de vuurstreepbarbeelen 3 grote haaivinbarbeelen en de maanvissen.
Ik ververs elke week 50a70% van het water.
En draai op 26a27°c.
Bekijk media item 1137Bekijk media item 1139Bekijk media item 1136Mvg Sjef
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Sjef.
 
Welkom op Aquaforum Sjef maar die haaivin barbelen oftewel de zilverhaai daar ga je niet lang plezier van hebben van die worden enorm groot en daar is een aquarium echt te klein voor.
 
Welkom!


En je visbestand, tja... Maavissen zijn groepsdieren, dus liever iets mee, guppies worden levend voer en zijn een beetje druk voor de rustige maantjes en diamantgourami en de haaivinbarbeel word te groot.

Zie dit niet als een aanval, probeer je te helpem;);)
 
Nee voel me ook niet aangevallen hoor, alle info is meegenomen. Ook als ik dingen fout doe, laat het me weten.

Ja dat klopt, heb je gelijk in. Maar de guppies heb ik niet meer die zaten in de kleine rio 125.

Nu heb ik alleen de 2 maanvissen en 3 zilverhaaien 2gouramies plus groepje tetras.
Heb niet meer maanvissen vanwege het formaat bak en de nu al grote vissen die in de bak aanwezig zijn.

Weet dat het groeps dieren zijn, maar omdat ik zelf al de bak te klein vind. Wil ik niet nog meer toevoegen, zeg maar.
 
Ik wil gerust een grotere bak aanschaffen, maar weet niet precies wat slim is.
 
Beter voor de haaivinbarbelen een beter huis zoeken en dan de maanvissen uitbereiden, dan zit je voor beide soorten goed. Nu zorg je, bij wijze van, voor beide soorten maar voor de helft;)


En groter is beter, alleen ik zou geen haaivinbarbelen en maanvissen samen hoiden, vgm zwemmen die haaivinbarbelem heel wat op een neer:juggle:
 
True that
 
Welkom.
 
Welkom op het forum.
 

Terug
Bovenaan