Wat is er nieuw

Nieuw in de hobby, 2m bak en roofvis?

Ik weet vrijwel zeker dat ze corydoras niet pakken, zeker als dit volwassen corys zijn. (Zou wel geen pandacorys halen)
Zelf heb ik er een kleinere pleco soort bij van 3a4cm en daar tonen ze nul interesse in.

Ik voer ze tilapia filet en krekels. De krekels drijven en de tilapia filet gooi ik voor de pomp (om zwemmende vos na te bootsen).

Leuk dat je toch hejutas hebt gehaald. Ik hoop dat je ervan geniet. Ze zijn super leuk om te voeren.

• Leuk
Waarderingen: M075
Bedankt voor de tip, ik heb net een tiental Colombia tetra's gehaald die bij de guppen in de bak gaan tot ze wat groter zijn, toen ik het zakje in de hujeta bak plaatste hadden ze toch wel heel veel interesse in die visjes, dus die gaan er in de toekomst wel bij denk ik maar eerst wat aandikken.

Mijn 2 bulldog pleco's laten ze gewoon met rust maar die zijn wel even wat groter.

Ik heb er nu al erg veel plezier van, zeer leuke vissen en lekker brutaal.

Ik zal eens gaan onderzoeken welke Corydoras er mooi bij passen, qua grootte en herkomst, aangezien vrijwel alles in de bak op de garnaaltjes na zuid-amerikaans is lijkt het me wel mooi dat aan te houden.

De hujeta's zijn tot nu toe veel kalmer dan ik had verwacht, ze hebben nog geen sprong gewaagd en bang zijn ze totaal niet, ik zou ze bijna kunnen aaien zo brutaal zijn ze, ik was even met de pomp bezig en ze zaten op een 15/25cm afstand toe te kijken met zn 3en.

Bloedwormpjes pakken ze wel maar alleen als ze nog drijven / zinken niet als ze al op de bodem liggen, geen probleem want de pleco's eten de rest op, ik haal van de week wat neon tetra's erbij om te voeren denk ik, de guppen zijn nog te groot, ook heb ik wat andere visjes gezien die ik mogelijk wil halen als voer maar daar ga ik me eerst nog wat verder over inlezen

Vanavond weer wat andere wormpjes voeren, denk dat ze deze keer wat happeriger zullen zijn aangezien ze ook voor stukjes drijfplant gaan soms (en het dan weer uitspugen) dus de agressie is nu zeker meer aanwezig als de eerste paar dagen.

Laatst bewerkt:
Je kunt Xyphophorus helleri overwegen om er bij te zetten. De volwassen vissen zullen ze wel met rust laten, de jonkies hebben ze mooi levend voer aan en op die manier kun je deze mooie en leuke levendbarenden houden zonder met het overbevolkingsprobleem te zitten. Ze komen uit midden Amerika, dus dat is misschien net een beetje noordelijk, maar wel dichtbij. Ik weet niet hoe gefocust je op regio-correct bent....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan