Je kunt Xyphophorus helleri overwegen om er bij te zetten. De volwassen vissen zullen ze wel met rust laten, de jonkies hebben ze mooi levend voer aan en op die manier kun je deze mooie en leuke levendbarenden houden zonder met het overbevolkingsprobleem te zitten. Ze komen uit midden Amerika, dus dat is misschien net een beetje noordelijk, maar wel dichtbij. Ik weet niet hoe gefocust je op regio-correct bent....
Hoi bedankt voor de tip, eerst was ik er totaal niet op gefocused maar "per ongeluk" is het een zuid Amerika bestand geworden en nu probeer ik dat wel zoveel mogelijk aan te houden.
Ik heb inmiddels de Colombia tetra's bij de hujeta's in de bak, de 1e die erbij kwam werd even gestalkt en 1x gegrepen, toen ze merkten dat het niet in de bek pastte lieten ze hem weer met rust, sterker nog de Colombia tetra begon met ze samen te zwemmen / scholen.
Daarna de andere 9 stuks erbij gedaan en alles verliep zonder problemen.
Ik zal vanmiddag eens wat fotos proberen te schieten, ik ben superblij met hoe het er nu bij staat, de hujeta's zijn net mini gars en de Colombia tetra's zijn net mini piranha's.
De mesvis die ik bestel had ging niet door, dus ben ik hier in Wormerveer naar mauies gegaan en heb daar een gymnotus carapo besteld, het is te hopen dat die op een mooi formaat blijft en niet te groot wordt maar dat is een kwestie van afwachten, ze zouden 20-40cm worden in aquaria maar de grootste ooit in het wild gevangen is +-70cm, mocht ie wel zo groot worden is het tijd voor een (vijver)bak erbij of tegen die tijd toch weer verkopen en op zoek naar een kleiner blijvende gymnotus soort, maar laten we voor nu maar even van het beste uitgaan.
Hoe lang het duurt voor de vis er is weet ik nog niet, het schijnt daar nu te regenen waardoor de vangsten erg laag zijn, maar (met wat mazzel) hoop ik de vis met een 2 maanden te hebben.
Tot de volgende keer, dan wel met foto's en evt YouTube filmpjes