Wat is er nieuw

Nieuw in deze hobby

Het gaat toch over een nieuwe zoetwaterbak?
 
1e ste week van wachten 🐟voorbij
Hoeveel weken moest je eigenlijk wachten op de bak?
Ik heb ook een nieuwe besyeld die ook niet op voorraad is bij de hoofdleverancier,
zou enkele weken kunnen duren hebben ze mij gezegd.
 
Hoeveel weken moest je eigenlijk wachten op de bak?
Ik heb ook een nieuwe besyeld die ook niet op voorraad is bij de hoofdleverancier,
zou enkele weken kunnen duren hebben ze mij gezegd.
De levertijd is tussen de 6-10 weken. Maar misschien dat de splendid op een ander tijdstip gepland is.
 
De levertijd is tussen de 6-10 weken. Maar misschien dat de splendid op een ander tijdstip gepland is.
Dat is wel heel lang ,
nog enkele weken indraaien en dan is het al kerstmis 🙂
 
Dat is wel heel lang ,
nog enkele weken indraaien en dan is het al kerstmis 🙂

klopt,

maar we hebben hier voorlopig nog een lege bak staan.
Zodat het geen open plek is die mijn vrouw op wil gaan vullen.

maar hoop wel dat het er eerder 6 dan 10 worden.
ben nu lekker aan het oriënteren🙂😛
 
Er zijn een aantal weken voorbij. As donderdag de 6 benaderd.
ik Merk dat wij steeds ongeduldiger worden.
het kijken naar een lege bak verveeld snel
C4559A8E-C908-4680-8380-B39EAD4E0C16.jpeg
 
Er zijn een aantal weken voorbij. As donderdag de 6 benaderd.
ik Merk dat wij steeds ongeduldiger worden.
het kijken naar een lege bak verveeld snelBekijk bijlage 349889
Dan zal het waarschijnlijk niet lang meer duren,hopelijk heb je hem snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62
Eh, begrijp ik nu goed dat je de bak al wel in huis hebt en er niets in hebt? Want dan vrees ik toch dat er iets niet helemaal gaat zoals bedoeld....

Nee negeer dit bericht maar, ik had even iets over het hoofd gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62
Eh, begrijp ik nu goed dat je de bak al wel in huis hebt en er niets in hebt? Want dan vrees ik toch dat er iets niet helemaal gaat zoals bedoeld....

Nee negeer dit bericht maar, ik had even iets over het hoofd gezien.
Is oké.

maar deze wordt meegenomen (zeebak) als de andere geleverd wordt.
 
De wachttijd gebruik ik om veel mee te lezen en zo mijn keuze te kunnen maken.

nu loop ik tegen het volgende aan:
op de site van aqualantis lees ik dat ze aanbevelen om iets tussen het aquarium en de tafel neer te leggen.

nu is mijn vraag wie heeft wat in gebruik?
 
De wachttijd gebruik ik om veel mee te lezen en zo mijn keuze te kunnen maken.

nu loop ik tegen het volgende aan:
op de site van aqualantis lees ik dat ze aanbevelen om iets tussen het aquarium en de tafel neer te leggen.

nu is mijn vraag wie heeft wat in gebruik?
Ik had er bij de splendid niets onder liggen en nu bij de volga heb ik wel zo'n ondermatje erbij gekocht.
Ik heb deze:

https://www.aquabilzen.be/AQUATLANTIS-ONDERLEGMAT-150x50-CM
 
Heb je die bak nu nog steeds niet?
Hoeveel weken al aan het wachten?
 
Heb je die bak nu nog steeds niet?
Hoeveel weken al aan het wachten?
Nee, heb hem nog niet. As donderdag wordt het 8 weken. Mijn leverancier is ook bang dat het naar de 10 weken gaat lopen.😢
ik weet niet of het met de kleur te maken heeft. Willen de antraciet hebben.

ik vraag mij af hoe storend een onder matje is. Op de foto‘ s van aqualantis kan je niets zien.

omdat de bak zowel als de kast recht is moet dit volgens mij kunnen zien.
ik zou dit in het echt ook willen zien. Jij woont helaas te ver weg anders had ik dat gevraagd.
 
De wachttijd gebruik ik om veel mee te lezen en zo mijn keuze te kunnen maken.

nu loop ik tegen het volgende aan:
op de site van aqualantis lees ik dat ze aanbevelen om iets tussen het aquarium en de tafel neer te leggen.

nu is mijn vraag wie heeft wat in gebruik?
Ik heb een originele aquatlantis kast erbij maar niks tussen het meubel en de kast gedaan maar wel een paar keer met een schone doek goed de kast schoongeveegd zodat ik er zeker van was dat er niks lag.
 
Plaatje tempex werkt ook goed, en dan kun je de witte randen met latex de kleur geven die je zelf wil
 
.
20221101_144756.jpg
20221101_144855.jpg
 
Wij hadden die onderlegmat een mm of 3 kleiner geknipt dan wat hij moest zijn.
Door het gewicht word die plat gedrukt en kan hij alsnog zichtbaar worden als hij juist tot op de rand ligt.
Was wel even sukkelen om de bak precies op die mat te krijgen,
je krijgt je vingers er dan niet meer tussenuit 😉
 
Wij hadden die onderlegmat een mm of 3 kleiner geknipt dan wat hij moest zijn.
Door het gewicht word die plat gedrukt en kan hij alsnog zichtbaar worden als hij juist tot op de rand ligt.
Was wel even sukkelen om de bak precies op die mat te krijgen,
je krijgt je vingers er dan niet meer tussenuit 😉
Bedankt voor de foto
 
Het probleem zit in de kleur van de kast.
Als ik het goed heb heb je een beetje bang dat je de mat duidelijk gaat zien tussen het aquarium en de kast?
 
Bedankt voor je reaktie.

ik wil niet afhankelijk zijn. Onze zoon om de 2,3 dagen kan ook hoor. Maar wil gewoon niemand belasten voor mijn hobby.
en een mede Aquariaan is leuk maar wat als we dezelfde tijd weg willen.?
Ik weet niet of corydora's pellets eten ( wij geven geen pellets ) maat de combinatie corydora en neocaridina ( garnaal ) is wel een mooiere combinatie voor als je langere tijd weg bent.

Als een garnaal sterft gaan de corydoras deze voor je opruimen en als een corydora sterft gaan de garnalen deze opruimen dus heb je nooit langere tijden dode vissen in je bak liggen als je niet thuis bent en hier kan je nog wat andere kleinere visjes bij zetten zoals neon's of .......
 
Ik weet niet of corydora's pellets eten ( wij geven geen pellets ) maat de combinatie corydora en neocaridina ( garnaal ) is wel een mooiere combinatie voor als je langere tijd weg bent.

Als een garnaal sterft gaan de corydoras deze voor je opruimen en als een corydora sterft gaan de garnalen deze opruimen dus heb je nooit langere tijden dode vissen in je bak liggen als je niet thuis bent en hier kan je nog wat andere kleinere visjes bij zetten zoals neon's of .......
Bedankt voor deze info😂
 
Als ik het goed heb heb je een beetje bang dat je de mat duidelijk gaat zien tussen het aquarium en de kast?
dit sloeg op de levertijd van aquarium en kast
 
Vandaag toch een klein beetje hoop gekregen dat de bak snel geleverd gaat worden..

gelijk een reservering gemaakt voor de Eheim prof. 4 ( hier hoeven echt geen kranen bij gekocht te worden.)
CO2 attributen en een Dennerle computer,

krijgen er nu na dat lange wachten wel zin in.
 
Vandaag toch een klein beetje hoop gekregen dat de bak snel geleverd gaat worden..

gelijk een reservering gemaakt voor de Eheim prof. 4 ( hier hoeven echt geen kranen bij gekocht te worden.)
CO2 attributen en een Dennerle computer,

krijgen er nu na dat lange wachten wel zin in.
Dat is goed nieuws 👍
Ben benieuwd hoe die eheim gaat bevallen,
welke heb je genomen? 350?
Open een topic dat we het kunnen volgen he. 🙂
 
gelijk een reservering gemaakt voor de Eheim prof. 4 ( hier hoeven echt geen kranen bij gekocht te worden.)
Wij hebben er 2 staan en als je dat licht grijze hendeltje bovenop dicht zet is het ook dicht. En als je dan op die oranje knop drukt komt het stukje waar de darmen op zitten los en kan je de filter weghalen zonder dat er nog water uit de darmen komt.

eheim-professionel-4-600.png

Na verloop van tijd gaat het wel wat moeilijker als je op de oranje knop drukt om de filter los te krijgen dan moet je wat vaseline aan die 2 haakjes aan de zijkant en aan die 2 grijze pennetjes van dat blokje waar de darmen opzitten doen dan gaat het terug vlotter.
7428718_m.png
 
Dat is goed nieuws 👍
Ben benieuwd hoe die eheim gaat bevallen,
welke heb je genomen? 350?
Open een topic dat we het kunnen volgen he. 🙂
We hebben de 350 genomen omdat deze iets krachtiger is.
tuurlijk ga ik een topic starten😀
 
Wij hebben er 2 staan en als je dat licht grijze hendeltje bovenop dicht zet is het ook dicht. En als je dan op die oranje knop drukt komt het stukje waar de darmen op zitten los en kan je de filter weghalen zonder dat er nog water uit de darmen komt.

Bekijk bijlage 351020
Na verloop van tijd gaat het wel wat moeilijker als je op de oranje knop drukt om de filter los te krijgen dan moet je wat vaseline aan die 2 haakjes aan de zijkant en aan die 2 grijze pennetjes van dat blokje waar de darmen opzitten doen dan gaat het terug vlotter.
Bekijk bijlage 351022
Bedankt voor de info. Zullen het gaan onder vinden
 
Het is niet te geloven.
na contact gehad te hebben met aqualantis, (die stuurt berichten door naar de groothandel), dus ook contact met de groothandel en mijn leverancier zou de bak met kast nog deze week geleverd worden.

krijg zojuist een bericht van mijn leverancier dat het meubel beschadigd is. Het gaat dus niet door😢

de groothandel had gisteren naar mijn leverancier gebeld dat het deurtje beschadigd was. Nu hebben ze hem verder uitgepakt en blijkt er meer aan de hand te zijn.

wordt dus weer wachten. Hoelang weet ik niet. Dat hoor ik nog
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan