Nieuw killi-aquarium


jurjen13

Well-known member
Lid geworden
6 november 2022
Berichten
249
Leeftijd
47
Locatie
Leiden
Hoi,

Ik ben recent begonnen met een nieuw aquarium, zie ook:

Deze wil ik gaan inrichten voor killivissen uit Afrika.

Via een kweker op internet kan ik Epiplatyssen en Aphyosemion australe Kaap Lopez krijgen, is het in dit aquarium dan mogelijk, denken jullie om er een visje voor de bodem bij te doen, of wordt dat te vol?

Avast bedankt.

gr. Jurjen
 
Epiplatys zwemt in de bovenlaag, Aphyosemion meer in het midden tot bodem, als ik me niet vergis. Dan kun je er in principe wel een rustige bodemvis bijdoen.
 
Aan welke aantallen denk je?
De Epiplatys is vrij klein, dus daar adviseert de kweker 10 stuks van, en van de Australe dan 3 paar, denk ik?

Hebben jullie suggesties voor rustige Afrikaanse visjes voor de bodemregio?

gr. Jurjen
 
Neolebias ansorgi.

Groetjes John.
Dat is inderdaad een heel leuk visje. Ik heb dit weekeinde zitten zoeken bij een aantal aquariumwinkel, maar daar werd deze niet aangeboden. Weten jullie een winkel waar ze wel eens verkocht worden?
 
Dat is inderdaad een heel leuk visje. Ik heb dit weekeinde zitten zoeken bij een aantal aquariumwinkel, maar daar werd deze niet aangeboden. Weten jullie een winkel waar ze wel eens verkocht worden?
Momenteel zijn ze niet in de commerciële handel. Maar ik zou het eens proberen via FB "All African fishes).

Groetjes John.
 
Al gevraagd bij killivissen.nl? Die lijken er ook een en ander vanaf te weten.
 
Momenteel zijn ze niet in de commerciële handel. Maar ik zou het eens proberen via FB "All African fishes).

Groetjes John.

Ik heb geen Facebook, dus dat gaat niet lukken. Maar bedankt voor het meedenken.
 
Als je serieus bezig wilt met killi's is het te overwegen om lid te worden va de Killi Fish Nederland vereniging. Lidmaatschap is wel prijzig (50,--) en vervolgens moet je vaak ook nog betalen voor de visjes/ eitjes, maar misschien voor jou wél de moeite waard. Ik ben lid van de facebookgroep van ze en heb het daar voorlopig bij gelaten. Als je wilt kan ik vragen om een emailadres, zodat je contact kunt opnemen.
 
Als je serieus bezig wilt met killi's is het te overwegen om lid te worden va de Killi Fish Nederland vereniging. Lidmaatschap is wel prijzig (50,--) en vervolgens moet je vaak ook nog betalen voor de visjes/ eitjes, maar misschien voor jou wél de moeite waard. Ik ben lid van de facebookgroep van ze en heb het daar voorlopig bij gelaten. Als je wilt kan ik vragen om een emailadres, zodat je contact kunt opnemen.
Een lidmaatschap zonder geprint boekje is 30 euro per jaar. Eitjes/ vissen moet je inderdaad voor betalen maar over het algemeen zijn het vrienden prijsjes (voor de gangbare soorten).
Het is een leuke vereniging met heel veel kennis over killivissen en een heel groot netwerk om bijzondere soorten te bemachtigen.

M.v.g. John.
 
Ik ga eens kijken bij de killivis vereniging, dank voor het meedenken. Eerst mijn bak nog een beetje indraaien en dan kunnen hopelijk de eerste vissen er in.
 
@John. Misschien dat ik dan iets verkeerd begrepen heb, het klonk heel duur in mijn oren. Hoe dan ook, het gaat nog even duren voor ik aan killi's toe ben.
 
Ik ben ook heel benieuwd of je ze dan ook kunt afhalen, en waar. Ik heb eigenlijk alleen gelezen over versturen. Dat zie ik niet zo zitten met levende dieren.
 
Waarom spreken ze dan over heatpacks en in de zomer coolpacks? Ik dacht dat die killi eitjes in de natuur erger meemaken.
 
Waarom spreken ze dan over heatpacks en in de zomer coolpacks? Ik dacht dat die killi eitjes in de natuur erger meemaken.
Ze versturen wel hoor, maar nu niet vanwege de komende feestdagen, teveel kans op vertraging. Ik ga ze ook liever ophalen, maar eerst moet mijn aquarium stabiel zijn.
 
mail ze eens dan krijg je de juiste antwoorden(y)
Ja, was ik wel van plan. Maar we zijn sowieso nog niet zover. Nog meer vissen zou teveel worden. Maar als de vergrijzing weer toeslaat bij de kardinalen zou ik wel graag weer een paar gardneri hebben. Dat vind ik zulke leuke visjes!
 

Terug
Bovenaan