Wat is er nieuw

nieuw meterbak van Jelbert

• Onderwerp starter Onderwerp starter jelbert
  • Startdatum Startdatum
J

jelbert

Guest
Een weekje geleden een trofis Coslia 1000 neergezet in mn kamer. 1 m lang, 42 cm breed en 65 cm hoog

na het aansluiten merkte ik dat mn pomp lekte (jbl e1500)
Na nieuwe rubbertjes was deze ook weer lekvrij 🙂

Toen heb ik ook gelijk nieuwe plantjes erin gezet:

873917jelbert_0_82_jelbert_1.jpg

dat viel wel even tegen alle steelplantjes hadden de neiging tot drijven.

na een klein weekje ziet het er nu zo uit.
721761jelbert_0_82_jelbert_2.jpg

dit weekend ga ik een zwarte poster als achtergrond plaatsen, de pomp beter plaatsen en het korfje lager bij de bodem zetten.
precieze samenstelling is nog een puntje, daarvoor heb ik al een topic gemaakt.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1838805

Welke er iniedergeval in komt: iriatherina-werneri
iriatherina-werneri-werners-regenboogvis3_b0cac4ff96a567325806598bed86a2e3.jpg

Waarschijnlijk ook corydora's verder staat alles nog open.

Mooie keuze aan vissen.

Als advies zou ik je ook meegeven om iets met hout of maaskeien te doen. Vooral hout zorgt voor wat meer schuilplaatsen voor de vissen, als je tenminste op zoek gaat naar wat grillige stukken.

Hout wil ik inderdaad nog gaan uitzoeken, zat zelf te denken aan wat qua kleur lichte wortels.
Stenen denk ik niet, nemen (vaak) veel ruimte in, tenzij ik natuurlijk iets tegenkom ;-)

Ondertussen poster erachter gedaan het mexicaanse eikenblad licht gesnoeid en gestekt.
2 plantjes ook gewisseld van plek.

Pomp monden verplaatst. Pomp zelf nog niet moet nog langs bouwmarkt voor geluidsisolatie, iemand een idee wat ik het beste kan gebruiken ervoor? zat zelf te denken aan piepschuim

616462jelbert_0_82_jelbert_3.jpg

Ik heb een JBL e1500

Maakt opzich niet zo heel veel geluid, Heb verder geen "huis geluiden" hierdoor is elk brommetje hoorbaar.

Ben niet ontevreden tot nu toe! alleen als ik kijk naar veel andere bakken wordt ik toch wel jaloers 😛

[edit= typo]

Piepschuim (ge�xpandeerd polystyreen schuim) is warmte isolatie. GEEN geluid.

Voor geluid. Zachte materialen, schuim matten met noppen. Of speciale geluidsisolatie plaat uit de bouwmarkt. Voor onder de pomp zou je dik schuimrubber kunnen nemen.
Moet trillingen dempen.

zo we zijn ondertussen al een paar weekjes verder, Alles groet goed.
Er zit nu een weekje wat vis in, deze zijn allemaal goed op kleur gekomen en zijn allemaal in leven gebleven 🙂

de hoofd vissen zijn:
iriatherina-werneri
panda corydoras

hieronder een paar foto's van de bak nu. Heb geprobeerd om een foto te maken van de vissen maar die zijn te snel voor mn telefoon camera.

258193jelbert_0_85_inte.jpg

147195jelbert_0_85_inte.jpg

979881jelbert_0_85_inte.jpg

962819jelbert_0_85_inte.jpg

Je plantjes doen het erg goed. Zal best een mooie bak gaan worden... In ieder geval leuke keus voor de bewoners!

Ja doen het gelukkig goed.
Ben tot nu toe ook tevreden over de groei.

Zoek rustog nog wat spiderwood, maar nog niks moois gevonden.

Ik post niet heel veel maar lees wel veel actief, ondertussen een updatje van mn bak.
Nieuwe extra plantjes en een goudaal.

869863jelbert_0_85_picture.jpg

575843jelbert_0_85_picture.jpg

159248jelbert_0_85_picture.jpg

911665jelbert_0_85_picture.jpg

785927jelbert_0_85_picture.jpg

762728jelbert_0_85_picture.jpg

posten houd het voor iedereen leuk ;-)

meestal lees ik op mn mobiel en is het lastiger om te posten (zeker het uploaden van foto's)

jelbert zei:
posten houd het voor iedereen leuk ;-)

meestal lees ik op mn mobiel en is het lastiger om te posten (zeker het uploaden van foto's)

Ja, via de mobiel is het zeer lastig om een bericht te posten.

Ach ja, af en toe eens een post van je mooie bak is goed 😉

de panda's zijn ook erg leuk!
lijkt soms echt alsof ze aan het spelen zijn, alsof ze over elkaar aan het springen zijn en echt als een groepje aan het zemmen zijn, kan er vaak lang naar kijken!

Ook de iriatherina-werneri zijn leuk om te zien, vooral tijdens het eten is het een mooi gezicht, alleen erg moeilijk om op de foto te zetten, daarvoor zijn ze veel te snel!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan