Wat is er nieuw

Nieuw nano-aquarium, nieuwe aanpak. Hulp gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Norfisk
  • Startdatum Startdatum
Gebruikte het zelf altijd met gelei en meestal ook pokon, verder dan 3/4 weken kwam ik nooit, ook niet met bv champagnegist.. wat iets langer meegaat.

Ok, nou ik probeer het eerst gewoon eens met die bio CO2 set die ik heb en daarna maak ik het eens zelf. Vier weken is nog best te doen lijkt me.

Kan iemand me misschien nog antwoord geven op de vraag of ik het versteend hout kan gebruiken en hoe ik dit moet behandelen voor ik het in het aquarium plaats?

Gewoon doen, fluitje van een cent...die bio

Versteend hout gewoon schoonborstelen (heet water) en plaatsen.

Zo, de bak heb ik vandaag ingericht. Dat was nog niet zo makkelijk, het is niet helemaal gelukt zoals ik het wilde, maar het ziet er al best leuk uit. Nu is een kwestie van tijd zodat alles mooi dichtgroeid. Ik hoop dat het gaat lukken. CO2 is al aangesloten. Ik ben benieuwd of of het allemaal gaat werken. De afdekplaat heb ik er niet op gedaan. Ik vind het er mooier uitzien zonder.

Hoe ziet ik dat de CO2 fles werkt? Want ik zie geen bubbels.. Ik heb alles aangesloten zoals het moet. Niet dat de fles dadelijk explodeert...

Nee het is zo'n bio CO2 fles. Maar misschien moet ik nog even afwachten. De fles staat nu 10 uur ongeveer.

Ik heb de handleiding net gelukkig nog gevonden en daar staat dat de CO2 productie tussen de 24 en 48 uur op gang komt. Iets te vroeg zorgen gemaakt dus..

Gelukkig maar. Bij de eigengemaakte co2 ging dat wel vlotter.
Dan komt het vast wel goed nog.

Na 48 uur zag ik nog steeds geen bellen dus heb ik uiteindelijk maar een theelepeltje gist en wat suiker toegevoegd. Nu is de fles uiteindelijk op gang gekomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan