Een van de grootste maanvissen is de Eimekei. Ik heb daarvan en koppel zitten in een aquarium van 130x50x50. Helaas is deze bak niet hoger. Dit koppel heeft al twee keer eerder jongen gehad, telkens worden de eitjes in de zomerperiode gelegd als er een warme periode aan komt. Deze zomer nog geen legsel en ik dacht: ze slaan een jaar over. Wel moest ik voor de vakantie een scheidingswand plaatsen omdat het vrouwtje het mannetje steeds molesteerde. Hele stukken staart waren inmiddels kapot. In de vakantie belde mijn vader ( hij verzorgt zomers tijdens mijn vakantie de vissen) de camping: jos er is een probleem: beide maanvissen zwemmen aan dezelfde kant van de scheidingswand.
Wand verwijderd. Vissen zwommen samen door de bak en af en toe was er een knokpartijtje, het ging er soms bij! Het mannetje had inmiddels ook de nodige schade aan de staart opgelopen. Gisteren zag ik op een van de stukken kienhout die in de bak hangen een flink legsel, ik schat tussen de vier en vijfhonderd eitjes. Het vrouwtje verdedigde dit fel richting het mannetje. Ik heb de eitjes maar even veilig gesteld, geen risico met dit temperamentvolle stel. Het volgende legsel mogen ze zelf gaan verzorgen..
Ik houd jullie op de hoogte.
Hobbygroet,
Jos Hut
Wand verwijderd. Vissen zwommen samen door de bak en af en toe was er een knokpartijtje, het ging er soms bij! Het mannetje had inmiddels ook de nodige schade aan de staart opgelopen. Gisteren zag ik op een van de stukken kienhout die in de bak hangen een flink legsel, ik schat tussen de vier en vijfhonderd eitjes. Het vrouwtje verdedigde dit fel richting het mannetje. Ik heb de eitjes maar even veilig gesteld, geen risico met dit temperamentvolle stel. Het volgende legsel mogen ze zelf gaan verzorgen..
Ik houd jullie op de hoogte.
Hobbygroet,
Jos Hut