Nieuw op het forum


S

Siepieooo

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Aico Sibelt, 40 jaar en woon in het NO van Nederland.
Al enige jaren heb ik verschillende aquariums gehad waaronder de Juwel hoekbakken met gebogen glas. De laatste was de 350 liter versie waar ik met veel succes discus in heb gehouden.

Ongeveer 3 jaar geleden ben ik verhuisd en is het aquarium in de garage opgeslagen met de bedoeling het opnieuw in gebruik te nemen. Dit kwam er echter niet van door de geboorte van mijn tweelingzonen die de nodige tijd opslokten. Zij komen op de 1e plaats en daarom bleef het aquarium in de garage staan, beter niet mee beginnen als je de tijd niet kunt vrijmaken ervoor!

Een half jaar geleden vond ik het tijd worden om weer te gaan beginnen. Echter....... ik wou wederom graag een discusbak. En dat gaat in 350 liter wel maar is toch aan de krappe kant. Ik heb altijd nieuwe bakken gekocht en ging dus kijken naar een nieuw en groter aquarium. Het viel me tegen wat de grotere bakken kosten. Op marktplaats kwam ik op een gegeven moment een bak tegen die door een aquarium speciaalzaak zelf is gebouwd. Afmetingen: B150 x D70x H 60. Met name de diepte van 70cm sprak me aan omdat ik dit in de hoekbakken van Juwel ook altijd zo mooi vond. En dus, deze gekocht en de hoekbak van de hand gedaan.
Deze bak had ook een zelfbouw kast eronder waar ik inmiddels afscheid van heb genomen, deze zat zo minimaal in elkaar! En toen..... de grote beginnersfout! Thuis gekomen bleek het precies te passen op de plaats die ik ervoor in gedachten had maar het leek nergens naar! Balen! Gelukkig heb ik mijn vrouw ook kunnen overhalen het aquarium langs een andere wand te zetten waar het niet misstaat. In een ander topic dat ik ga starten zal ik verder vertellen over de complete opbouw van onderkast en binnenkant wat ik zelf heb gedaan en ga doen. Mijn ervaring hiermee 8s niet erg root maar ik krijg het meeste altijd wel gedaan. Ik zag hier al een paar overweldigende projecten van zelfs 3000liter voorbij komen, veeeel respect hiervoor! Je moet goed weten waar je mee bezig bent om dat uit te voeren! Zoals gezegd zal ik een topic starten 9l9ver de opbouw waarin ik de dingen eerlijk zal benoemen inclusief de gemaakte fouten. En die zijn er nu al! Maar het gaat goed komen.

Groet, Aico

Ps. Hieronder alvast een foto van hoe de bak er inmiddels bij staat, het stadium van het testen van de pompen is begonnen.
15745899047788339919256329311479.jpg
 
Welkom en vanwaar die zware ketting op het kastje:S :D :D


erg zwaar is de ketting niet maar de deuren en de kast zijn opgebouwd van stalen kokers 50x50 en dus nogal zwaar. En met 2 jongens van 2 jaar die nergens af kunnen blijven wil ik middels het kettinkje voorkomen dat zij de kast openmaken en er vingers tussen krijgen of aan de pompen komen.
 
Welkom, er zijn ook kindersloten verkrijgbaar voor kastjes


Ik weet het maar ik denk niet dat die bestand zijn tegen deze zware deuren. een kettinkje is tot nu toe voldoende. Ik leer ze ook dat ze er gewoon af moeten blijven. Onze keukenkastjes zijn ook niet beveiligd, daar moeten ze ook afblijven. Echter, als het gevaarlijk wordt dan moet het beveiligd worden en dat is hier het geval. Zeker omdat ze met z'n tweeën zijn kunnen ze met gemak vingers ernstig verwonden met deze deuren.
 
"...In een ander topic dat ik ga starten zal ik verder vertellen over de complete opbouw van onderkast en binnenkant wat ik zelf heb gedaan en ga doen. Mijn ervaring hiermee is niet erg groot maar ik krijg het meeste altijd wel gedaan." "Zoals gezegd zal ik een topic starten 9l9ver de opbouw waarin ik de dingen eerlijk zal benoemen inclusief de gemaakte fouten. En die zijn er nu al! Maar het gaat goed komen."
Van harte welkom op dit prachtige forum Aico!
Goed dat je topic gaat openen over de opbouw waarin je dingen eerlijk zal benoemen. Op die manier ga je namelijk ook het snelste de juiste antwoorden op je vragen krijgen! Ik ben erg benieuwd naar dit topic en je mag mij een linkje sturen naar dat topic, of die link hieronder plaatsen tegen die tijd.

Welkom, er zijn ook kindersloten verkrijgbaar voor kastjes
Ook het eerste dat ik dacht. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om voor deze deurtjes goede beveiliging te vinden. Maar op termijn zijn er mogelijk wel praktischere en mooiere oplossingen te vinden.
 
erg zwaar is de ketting niet maar de deuren en de kast zijn opgebouwd van stalen kokers 50x50 en dus nogal zwaar. En met 2 jongens van 2 jaar die nergens af kunnen blijven wil ik middels het kettinkje voorkomen dat zij de kast openmaken en er vingers tussen krijgen of aan de pompen komen.

Ja herkenbaar hoor en ik heb de jeugd hier ook gelijk duidelijk gemaakt niet in die kastjes te komen en dat is gelukkig altijd goed gegaan.
 
Welkom! Mooi aquarium, unieke uitstraling! :)
 
Welkom! Mooi aquarium, unieke uitstraling! :)
Haha is dat een beleefde manier om te zeggen dat je iets niet mooi vind maar wel de eigenzinnigheid kunt waarderen?
 
Haha is dat een beleefde manier om te zeggen dat je iets niet mooi vind maar wel de eigenzinnigheid kunt waarderen?

Haha nee, vind het een leuke design hebben.

Kleuren passen ook bij de vloer en het gordijn!
 
welkom je hebt wel heel veel buizen en gaten in je bak wat is daar de bedoeling van
 
welkom je hebt wel heel veel buizen en gaten in je bak wat is daar de bedoeling van

Tja, de gaten zaten er zo al in bij aanschaf en dus maak ik er maar gebruik van. Maar het is inderdaad wel wat overdreven, vier was voldoende geweest.
 
Tja, de gaten zaten er zo al in bij aanschaf en dus maak ik er maar gebruik van. Maar het is inderdaad wel wat overdreven, vier was voldoende geweest.
je zult in iedergevalen geen slangen buiten je bak zien ahaha:)
 
Hierbij stop ik mijn lopende topics. Ik ben er deze week van teruggekomen en ik denk dat dit forum niet is wat ik er van had gehoopt. Allen veel succes met de hobby, ik zoek een andere weg.
 
Jammer Aico, je bent altijd meer dan welkom om terug te komen.
 
Als je het dan niet bevalt (god mag weten waarom, is toch niks bijzonders gebeurd m.i.): vertrek dan gewoon en ga niet overal berichten plaatsen met bla bla bla.

Als je zo snel van je stuk te brengen bent dan krijg je nog wel wat dobbers te verduren in je leven.
 
Als je het dan niet bevalt (god mag weten waarom, is toch niks bijzonders gebeurd m.i.): vertrek dan gewoon en ga niet overal berichten plaatsen met bla bla bla.

Als je zo snel van je stuk te brengen bent dan krijg je nog wel wat dobbers te verduren in je leven.


Je hebt eigenlijk gelijk, het zal ook meer aan mezelf liggen in de manier hoe ik er mee omga. Eerst stop ik even met topics maken in elk geval en dan zie ik later wel eens weer.
 
ik bedoel het niet slecht, laat dat duidelijk zijn!

gewoon meedoen.. echt tis een top forum met leuke mensen!
en ja af en toe zitten er is wat minder nuttige berichten tussen, ach dat houd de boel luchtig :deal:
 
Hierbij stop ik mijn lopende topics. Ik ben er deze week van teruggekomen en ik denk dat dit forum niet is wat ik er van had gehoopt. Allen veel succes met de hobby, ik zoek een andere weg.
Hmm..ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden wat je dan precies zo tegen valt. Zoals @RichD1011 ook al schreef had ik zelf niet het idee dat er iets heel opmerkelijks heeft plaatsgevonden.

Veel succes en plezier in de hobby in ieder geval!
 

Terug
Bovenaan