Nieuw opgezet aquarium van vissenman


V

Vissenman

Guest
Goeden morgen mede aqua leden,

Ik begin net weer de hobby wat groter en uitgebreider op te zetten.
Ik zal wat informatie geven over de bak die ik opgezet heb.

De bak is 60x50x40 en er hangt 1 tl buis boven speciaal voor de planten.
Ik heb gekozen voor een zand bodem hierin zitten op de plaats van de plant een voedingcapsule van tuinkabouter (thanks nog).
Het water is momenteel 24 graden. En het licht brand zo'n 8 uur per dag.

De bak draait inmiddels een week en moet nog zeker 3 weken indraaien. Het soort vis wat er in komt ben ik nog niet over uit. Tips en ideeën zijn altijd welkom!

Ik heb ook nog een aqua 30liter staan. Hier in zitten blue dream garnalen. Die bak draait inmiddels al 9 maanden met de nodige problemen die ik gehad heb. Begint de populatie zich nu pas flink uit te breiden.

Tevens heb ik dan nog 1 bak. Daar Komt een betta in die ik wil gaan (proberen) te kweken. Maar hiervoor zal ik ook zeker een topic starten.

Ik hoor graag Tips, adviezen of vragen. Ik ben hier om nog veel te leren.

Greetz Danny
20191018_094955.jpg
20191018_095013.jpg
20191018_095025.jpg
20191018_095031.jpg
20191018_095028.jpg
 
Komt omdat mensen druk zijn in de goedemorgen topic met praten over regen en of geen regen.


Maar leuke bak. Heb je zelf al een idee wat je wilt?

Betta kweken? Heb je ook aan gedacht wat je gaat doen eenmaal als de kweek gelukt is? Want je moet de vrouw direct weg halen en elders plaatsen en de jonkies ook apart.

Rasbora soortje zijn wel leuk. Dwerg corydoras.
 
Je start een topic maar vraagt nergens om, waarom zouden mensen dan reageren? geef dan aan wat je wilt wat mensen als antwoorden geven
 
Mooie bak, ben het inderdaad eens met Kees, rasbora zou hier mooi inpassen, dan hebben ze lekker de ruimte, misschien nog wat japonicas om de algen op te eten? En ze zijn gewoon leuk om naar te kijken.
 
Komt omdat mensen druk zijn in de goedemorgen topic met praten over regen en of geen regen.


Maar leuke bak. Heb je zelf al een idee wat je wilt?

Betta kweken? Heb je ook aan gedacht wat je gaat doen eenmaal als de kweek gelukt is? Want je moet de vrouw direct weg halen en elders plaatsen en de jonkies ook apart.

Rasbora soortje zijn wel leuk. Dwerg corydoras.

Hier is zeker over nagedacht. Ik heb voor de mini bettas (mocht het lukken) een aparte bak staan met 10 cm water plus minus. Weinig stroming. Zodat de kleintjes na boven kunnen. Ik ben me ervan bewust dat het mannetje het werk doet in beginsel.

Wel heb ik een mooi trio gevonden van betta's die al meerdere nesten gegeven hebben.

Zodra het water goed is kan ik ze ophalen.
 

Terug
Bovenaan