LunatiC
Well-known member
Staat er netjes bij zo👍🏻
Thanks Ed! Staat het aanbod van de Rockzolid module nog?Ziet er fraai uit 👍
Alles werkt prima qua techniek en behalve voeren en ruiten schoonmaken heb ik geen onderhoud. Water verversen gaat automatisch en ik heb niks aangepast. Filter werkt prima, ik heb de filtermatten laatst voor het eerst uitgespoeld maar dat bleek nog niet eens hoognodig. Ook heb ik toen wat zand weggezogen en uitgespoeld. De ruiten maak ik schoon met de Tunze Care Magnet dus ik hoef bijna nooit met de handen in de bak. Wat ik achteraf anders zou doen is de hoogte. Want als ik dan toch es bij de bodem moet om wat zand te verplaatsen dan ben ik tot mijn borstkas nat. Ook ben ik nog wat aan het prutsen met de verlichting, deze ligt mij te dicht op het water waardoor het eerste deel van de waterlaag een beetje mistig lijkt (overbelichting) als er geen tegenlicht is (in de avond). Ik ben beperkt qua ruimte in de kap en de HVP Aqua Goldline is toch best hoog doordat de aansluiting bovenop de ledbalk zit.Hoe werkt het filtergedeelte tot nu toe? Werkt alles als bedacht? Water verversen ook nog ingesteld als aan het begin?
Benieuwd naar de techniek erachter, kom er zelf altijd later achter dat ik toch iets anders/beter had gewild😆
Ja die staat nog 😉Thanks Ed! Staat het aanbod van de Rockzolid module nog?
Top! Gaan we nog doen. Misschien in de kerstvakantie. Ben benieuwd naar je bak ook!Ja die staat nog 😉
Ja ik heb ook een pvc buis waar ik wel es wat mee doe maar al met al valt het allemaal best mee.Kun je niets fabriceren wat je kunt gebruiken om het zand op de bodem te verplaatsen en je droge handen kunt behouden? Gebruikte daar voorheen een ruitenschrapper voor met een lange stok, me hand ging dan maar 10cm in het water. Ook heb ik een afvalgrijper waar ik kleinere stenen en stukken hout mee kan verplaatsen en zelfs eruit kan tillen.
Jmmr van je verlichting, toch vervelend als je zo beperkt bent in je ruimte, voordeel van een open aquarium wel😁
Heb je er ook een foto van?Voorbeeld bak is mooi met die lampen erboven, had ze er hier ook boven hangen, met speciaal doorzichtig draad. Nu heb ik steunen gelast op de zaak en groen gespoten, de lampen hangen nu aan een stuk rond 10mm dat vanaf de muur tussen de planten door komt.. het zijn kessil a360x lampen, ze draaien overdag op max 3 van de 100 en dit geeft al een mooie sfeer. Heb nu een ledspot rail aan het plafond ivm de planten boven de bak, met de kessils nog aan het planfond was heel de woonkamer verlicht, zelfs met de nauwste reflectoren, nu met de rail kan ik het zo stellen dat alleen de planten licht hebben. Kessils hangen nu zo 15cm boven het water met de kleinste reflectoren waardoor je mooi gericht kunt belichten met schaduw hier en daar voor de vissen.
Mocht je ooit de stap willen zetten met hangende lampen dan kan ik de kessil a360x aanraden, hij was en is nog aan de prijs maar er is geen verlichting die eraan kan tippen, met de reflectoren kun je hem op elke bak en hoogte wel passen krijgen, hij is ook niet groot wat hem nog mooier maakt. Ik heb ze al ongeveer 2 jaar nu.
Heb je er ook een foto van?
Materiaalmoeheid.. of miss verkeerd berekend😁Dat is een mooie plas met water en ik hoop dat je niet dezelfde ellende gaat krijgen als dat aquarium in het hotel wat in het nieuws was😉
Heel vet! En anders maar een foto met reflectie ook, ben beneiuwd!
Wauw, tof gedaan! ^^ Staat het water tussen die hydrokorrels in verbinding met dat van het aquarium? Zo ja, hoe ziet dat eruit qua aan- en afvoer? Zoiets wil ik weer een keer gaan proberen namelijk. Looks very nice....Lastig, doorzonwoning altijd vervelend met reflectie hier.. bak kan ik savond proberen.
Bekijk bijlage 353360
Bekijk bijlage 353361
Wat mooi man! Dank voor het delen. Ik heb gister polycarbonaat platen op maat gezaagd en dicht gekit en afgewerkt
Gino, ik heb het eerst geprobeerd met de wortels in het aquariumwater, de vissen zaten er constant tussen te klieren waardoor de overloopkam dagelijks verstopt zat.
De afvoer van de plantenbak zit recht boven de overloop van het aquarium, de buis in de plantenbak bepaald de hoogte van het water erin met een rvs gaas korf eromheen, en gaat naar beneden ongeveer een cm onderwater van de overloop. De stroming is langzaam waardoor er geen tot weinig geluid is.
Planten bak is 20cm hoog, water inlaat loopt gewoon vanaf links waar ook de afvoer zit recht over de bodem van de bak naar de andere kant. Rechts staat het water 14cm hoog waar het erin komt en links bij de afvoer 7cm, dit wist ik niet van te voren maar is ergens wel logisch..
Ook komt de inlaat in de plantenbak boven het niveau van de korrels uit om ervoor te zorgen dat er geen korrels meegaan de buis in met stroomuitval.
Als je handig bent kun je zoiets ook maken met zo lange simpele balkon plantenbak, dan hoef je nier perc glas op maat te laten maken..
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.