nieuw project voor kikkers


Erg leuk Annemarie en als we de volgende keer die gele rakkers zien dan is het helemaal goed;)
 
zoals het volgens mij ook vaak bij aquaria gaat, wilde ook ik een wat grotere bak. Nu ging het mij ook voor een groot deel om het water gedeelte. Ik wilde graag ook wat vissen erbij in hebben. Gisteren deze gekocht
Screenshot_20220122-170409_Marktplaats.jpg
 
heb eerst wel even werk om deze helemaal schoon te maken en beetje op te knappen. Leren hoe de apparatuur allemaal in te stellen en dan nog inrichten. Daarna nadenken of ik alles overzet vanuit de andere kikkerbak en aquarium of maar een deel.
 
nee joh, ik heb nog wat materiaal nodig en dan gaat hem niet worden voor dan hoor.
 
20220122_190914.jpg


het belangrijkste eigenlijk nog vergeten, nog 5 van deze rakkertjes toegevoegd. Ze zijn nu nog heel erg klein en nog niet op kleur dus maar ik hoop dat ze de komende maanden uitgroeien tot mooie ferrari rode rakkers @bderooij
 
Mooi Annemarie. daar gaan heel wat Bromeliaā€™s en ander mooi soorten planten in. En wel even werk mee ja.
ik zou wel iets maken dat de kikkers uit het water kunnen komen mochten ze er eens in springen, maar dat is je vast wel bekend.
 
Mooi Annemarie. daar gaan heel wat Bromeliaā€™s en ander mooi soorten planten in. En wel even werk mee ja.
ik zou wel iets maken dat de kikkers uit het water kunnen komen mochten ze er eens in springen, maar dat is je vast wel bekend.
ja, er komt ook een opstaande rand op het land gedeelte maar zeker ook een iets waar ze makkelijk om hoog kunnen mochten ze toch eens in het water vallen
Dit heb ik nu ook al met behulp van de waterval / stuk schors
 
Is dat een harde achterwand? Of kun je er makkelijk een plant aan vastzetten? Techniek had ik al gezien in die advertentie. klimaatregeling en sproeitechniek. Dit komt wel goed.
 
het is een harde achterwand dus moet nog gaan kijken hoe ik daar iets op kan bevestigen ( kit kan zeker weten, maar ben ik niet groot liefhebber van )
 
Je zou dit kunnen gebruiken, en dan met turfstrooisel of varenwortelgruis kunnen camoufleren

en daar van deze bakjes mee ad wand plakken. Of stukken hout of kurk mee vastlijmen om als plantbasis te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
20220124_122458.jpg
20220124_124018.jpg
20220124_161555.jpg
20220124_161600.jpg


begonnen met een kleine opzet van hoe ik het zou willen hebben. Moet voorlopig toch wachten om materiaal om de achterwand te herstellen en er moet nog deels verder schoongemaakt worden, maar wilde even wat uitproberen....

Onderste 2 is om de rand een beetje te verbergen...
 
Laatst bewerkt:
2 heel verschillende opzetten zo, persoonlijk gaat mijn voorkeur nog uit naar de onderste, al vind ik de takken nog net wat te fijn. Dus misschien nog op zoek naar ander hout
 

Terug
Bovenaan