nieuw project voor kikkers


20220430_202250.jpg
20220430_203458.jpg
20220430_201918.jpg
 
ja, al heb je altijd idealisten die zeggen dat je niet 2 soorten bij elkaar moet doen. Ze kweken niet door elkaar.
 
Ok ja ik heb er geen verstand van maar mooi dat je dan soorten samen kan houden.
 
maar weer even een update met leuk en minder leuk nieuws. Afgelopen zaterdag nieuwe bewoners gehaald. Ik had 2 of 3 phelsuma klemmeri gereserveerd ( wilde het liefst een koppeltje), helaas was er wat mis gegaan en hadden ze er nog maar 1 zitten.
20220516_173856.jpg


Ze hadden nog wel een koppeltje lygodactylus conraui te zitten en die heb ik dus meegenomen

20220514_140854.jpg

Zaterdag avond ben ik nog wat buiten bezig en de dochter en man komen buiten en de dochter had de klemmeri op de grond gevonden en kon haar gelukkig nog vangen en weer terug zetten. Ik had volgens hun haar laten ontsnappen bij het eten geven ....


Zondag morgen zit ik te kijken in de bak en ik zie er nog maar 1. De klemmeri loopt helemaal boven in de rand van het paludarium. Zo zie ik haar en zo ben ik haar kwijt. Ik til de lampenkap op en zie haar bovenop de bak lopen. Kon haar gelukkig snel vangen.

Het blijkt dat er een beetje ruimte is op het bovenste rooster en bij een beetje druk kan dat wijder worden. Dus alles met ductape vast gezet.

Helaas is er dus ook minder goed nieuws. Waarschijnlijk is door deze ontsnapingsroute wel een conraui minder. Ik kan er nog maar 1 vinden namelijk en ook deze zaten al veel in die spleet.

Afgelopen dinsdag contact gehad met de reptielen zaak en ze gaan kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. De bak is van exo terra en je mag toch verwachten dat de gecko's niet zo makkelijk kunnen ontsnappen. Wordt vervolgd dus


Dan nog wat leuks

20220518_114107.jpg
20220519_084446.jpg


Beide soorten kikkers lijken het erg naar hun zin te hebben....

Misschien binnenkort beschuit met kikkerdril....uh...muisjes?
 
en ook nog wat leuke plantjes geruild en gekocht
 
Mooi, iets meer ruimte vergeleken met zoā€™n plastic bakje.
 
ondertussen weer heel veel gebeurd. Goede nieuws is dat er 1 gecko toch een tijdje buiten de bak gebivakkeerd heeft en dat overleefd heeft. Helaas ook 1 gemummificeerd terug gevonden...
Gisteren na wat langer zoeken nog een mannetje gevonden voor de phelsuma klemmeri.

De bak groeit gestaag verder en is zo verder klaar.

Het meest leuke nieuws is dat er verschillende formaten kikkervisjes in het water zwemmen
niet goede kwaliteit, maar gaat om het idee
 

Bijlagen

  • 20220613_192134.mp4
    35.5 MB
  • 20220618_192548.jpg
    20220618_192548.jpg
    164.2 KB · Weergaven: 96
Leuke krabjes Annemarie en ik heb ze ooit in een 60cm gehad maar ze zaten veel verscholen overdag en zag ze jammer genoeg te weinig.
 
20220705_224045.jpg


deze 2 jongen was ik al eerder mee bezig om te kopen maar de eigenaar kon ze maar niet vangen. Uiteindelijk toch gelukt na een aantal weken en toch maar besloten ze op te halen. Aangezien deze nog erg jong zijn ( begin vorige maand), heb ik ze apart gezet in de oude bak. Ze lijken het verder goed te doen.
 

Terug
Bovenaan