Wat is er nieuw

Nieuw weggeefbakje van Joost123 (dry start)

Joost123

Well-known member
Lid geworden
3 januari 2020
Op de kop af 3 weken geleden een nieuw bakje opgestart. De Monte Carlo deed het eigenlijk heel goed. Een paar dagen geleden begon een heel stuk het minder goed te doen, blaadjes worden bruinig.
Heb ik te veel water toegevoegd? Of is het een andere reden?

Dry start, chihiros soil (achterin laag JBL vulcano), verlichting 12 uur aan, temperatuur 24-26 graden.

20250808_143332.jpg

Wellicht kan @Cornelius je hier bij helpen 😉

Ik denk dat het iets te nat is geweest?
Denk niet dat het gaat herstellen, dus verwijderen. grootste MC stengels knippen en daar in de plaats

edit; het is groot genoeg om afgevuld te worden. Maar nu even wachten

Ik denk dat het iets te nat is geweest?
Ben ik ook bang voor....

Gelukkig had ik 3 weken geleden 1 in vitro potje over, die heb ik in een kweekbakje op de vensterbank staan.
Denk het beste om nu het slechte stuk weg te halen, MC vanuit kweekbakje in de bak te doen en dan nog 2 a 3 weekje wachten met afvullen?

Ja, is goed mogelijk. :thumbs:
Een andere optie is de InVitro in grote clumpen te knippen en die op de plaatsen neerzetten van de melting, en dan de bak afvullen.

Heb heb slechtse stuk MC weggehaald (links van het voerbakje) en de soil aan de kant geschoven. Met een spuit heb ik al het overtollige water afgezogen en dat was nogal wat! Ik denk zo'n 1,5 - 2 liter 😯
Nu 2 a 3 keer per dag luchten, zodat er nog wat vocht verdwijnt.
Rechts van het voerbakje krijgt MC nieuwe, kleine blaadjes, wellicht is dat stuk nog te redden.

...Rechts van het voerbakje krijgt MC nieuwe, kleine blaadjes, wellicht is dat stuk nog te redden.
Aan de rechterkant gaat het steeds beter, veel nieuwe blaadjes. Echter, Helemaal linksvoor heeft ook melting opgetreden en in het midden-midden ook.

Gisteren de standaard verlichting van de Quadro 70 vervangen door een Week Aqua M450PRO-K (met shades). Wat een verschil is dat zeg! Prachtige kleuren, via de app alles in te stellen en te regelen. Erg blij mee (hoop de plantjes ook haha)!

https://s.click.aliexpress.com/e/_okaDRyx

Ik dacht al Joost die planten groeien als kool bij je maar ja dan opeens zie ik die link en denk dan................................................... ;))

Mooie Led!
Gebruik ze zelf ook en ben er erg tevreden over

Iemand enig idee wat dit is? Vanochtend zag het er nog niet...
1000027428.jpg

Slijmzwam, heb ik ook gehad. Kan geen kwaad voor de vissen. Persoonlijk vind ik ze wel mooi en heb ik ze laten zitten. Bij bij zijn ze op den duur vanzelf weggegaan.

Ik had 'm ook laten zitten, is nog tijdens dry start, dus niemand had er last van. Vanmiddag was ie ineens geheel weer verdwenen.

Ik had 'm ook laten zitten, is nog tijdens dry start, dus niemand had er last van. Vanmiddag was ie ineens geheel weer verdwenen.
Weet je wat liefhebbers ervoor hadden willen betalen Joost :pp

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan