Vond jouw reacties dus een beetje fel, ja. Hield het algemeen, om niet te wijzen. Maar je voelde je dus direct aangesproken.
Ik kan prima tegen kritiek, dit is ook mijn topic niet, dus de kritiek doet mij eerlijk gezegd niets, dat is een aanname jouwerzijds. Ook jammer dat ik dan volgens jou beter kan gaan lezen en niet reageren, dat bedoel ik nou met het sfeertje. Overigens als je mijn bericht goed leest, schrijf ik ook dat er ook leden, met normale reacties waren.
Ik spring in de bres voor TS. Hij meldt een probleem met een nieuw visje en meteen wordt het blik aannames opengetrokken. Zijn guppen functioneerden al niet en hij heeft niet volgens de richtlijnen overgewend: dus dat zal het wel zijn. TS heeft wellicht wel geleerd van de vorige fouten en één van de fouten, bleek zelfs een zwakke stam te zijn van C. Panda's. Dus om dan meteen het verleden op te rakelen, ja zonde. Dat vissen zouden sterven omdat er geen kommetjes water toegevoegd zijn, klinkt mij niet als een veelvoorkomende doodsoorzaak. Veelal stress, zuurstoftekort, zieke vissen of vissen die ziek geworden zijn door de stress. Ik heb er in ieder geval geen uitval van gehad, laat staan dat ik het ooit om me heen heb gehoord. Persoonlijk zie ik dat meteen als oorzaak bestempelen dus ook een beetje als 'napraten'. Als dat ergens staat of op de zakjes gedrukt staat, betekent dat nog niet dat het de heilige methode is. Wel levert het de vissen nóg meer stress op, in een kleine stressvolle zak plastic. Overigens komen er veelal topics met problemen of vragen, dat is - laten we eerlijk zijn - één van de hoofddoelen van een forum. Het gros ervaart geen problemen, die maken zelden een topic aan met: "Hoi, het gaat goed. Groet."