Nieuwe afdekkap van TL naar LED


P

Poesjkin

Guest
Hallo,

Laat ik als nieuw lid dan gelijk maar gebruik maken van alle kennis die hier in huis is! Ik zie ondertussen door alle LED info het licht niet meer en hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik heb een bak van 80x35 met een dichte kap met TL licht. Nu is het geval dat de kap nodig aan vervanging toe is (incl. de TL balkjes). Ik wil graag een gesloten kap erop terug, omdat m'n kat zichzelf anders zwemles gaat geven. De bak zelf is nog maar een jaartje oud dus die zou ik graag behouden. Daarnaast wil ik graag overstappen naar TL licht, omdat ik daar goede verhalen over gelezen heb, deze makkelijker dimbaar zijn en een langere levensduur hebben. Mijn planten en bewoners zijn allemaal vrij makkelijk en ik maak geen gebruik van co2 (en ben dit ook niet van plan).

Na flink wat zoeken kom ik eigenlijk niet verder dan de Primolux 80 van Juwel.
- Is dit een goede keuze/heeft iemand hier ervaring mee?
- Is het dan handig/verstandig om hier nog extra ledlampen bij te kopen? Zo ja, welke kleur(en) dan?
- Als ik deze wil dimmen, welke uitbreiding moet ik er dan bij kopen?
- Moet ik nog ergens anders aan denken?
- staat deze info al ergens anders op het forum? Dan wordt ik graag doorgelinkt; ik kon het zo snel namelijk niet vinden

Alle tips zijn meer dan welkom!

Groetjes!
:DD
 
Moest wel lachen over die opmerking van de kat. Ik had eens de kleppen eraf gehaald om te weken in azijn en ik zie nog voor me hoe mijn kat op het aquarium wilde springen, zich de blubber schrok en kletsnat met veel bombarie via de muur, bank en tafel naar buiten sprintte. Heel de muur nat, de vloer nat, bank... tafel... en een hele hele natte boze kater :br: :LOL:
 
Haha jaa zo ellendig is dat (en stiekem ook wel hilarisch)! Ik sluit hem nu altijd maar op als ik met mn bak aan de slag ga :LOL:
 
Je zou nog kunnen kijken naar de sera led x-change. Kun je in je bestaande armatuur plaatsen.

Klikerdeklik
 

Terug
Bovenaan