Nieuwe aqauscape


Stevywonderchild

Well-known member
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
217
na wat gediscussieer met mijn vriendin toch een 2de aquarium gekocht en vandaag beplant en ingericht .

Het is nog wat troebel maar dat klaart wel op met een paar dagen gok ik.

Hierbij de foto.

F03F9EAB-EE9A-4D92-807A-2B7C3EF5C2A1.jpeg
 
Leuk garnalen, maar hou er rekening mee dat ook kleine visjes graag een jong garnaaltje lusten dus zorg voor voldoende schuilplekken. Zelf heb ik daarom bij de garnalen geen vissen.
 
Gaaf! Visjes ligt een beetje aan het formaat. Zou ik niet doen als de bak minder is dan 60/50 cm, puur vanwege de zwemruimte die ook de kleine visjes nodig hebben. Betta zou kunnen, maar da's dan weer een risico met de garnalen
 
Wat een mooie inrichting zo! Ik heb geen idee hoe groot de bak is, maar door de inrichting lijkt hij heel groot.
 
Heel mooi zeg!! Zelf heb ik ook garnalen en vis samen, en de populatie garnalen groeit, ondanks dat er veel jonkies worden opgegeten. Als er genoeg schuilplekjes zijn (en het ziet er wel uit alsof je dat straks hebt) kan het ook goed gaan, zoals bij mij.
 
Troebel of niet ziet er nu al zeer mooi uit :thumbs:
Zou alleen de verwarming een ander plaatsje geven

Er komt een inline verwarming aan zodat er veel minder techniek in zit en zojuist het co2systeem opgehaald en aangesloten

Wat een mooie inrichting zo! Ik heb geen idee hoe groot de bak is, maar door de inrichting lijkt hij heel groot.

De bak is een scapers tank van 55 liter. Formaat van de bak is een beetje raar. B x D x H 45 x 36 x 30 uit mijn hoofd.

Planten moeten nog goed groeien dan is er voldoende schuilplaats maar wellicht alleen garnalen indd.
 
Echt heel mooi, dat zeker! Heb je ervaring met scapen? En ik denk dat met deze maten beter alleen garnalen gehouden kunnen worden aangezien al het steen best wat zwemruimte inneemt.
 
Echt heel mooi, dat zeker! Heb je ervaring met scapen? En ik denk dat met deze maten beter alleen garnalen gehouden kunnen worden aangezien al het steen best wat zwemruimte inneemt.

Dit is mijn 2de aquarium dus echt ervaring kan je nog niet zeggen haha. Maar deze is wel een stuk beter. Vooral rekening houden met de gulden snede etc dat helpt namelijk enorm.
 
Ziet er prachtig uit, mooi gedaan! Beplanting aan de achterkant zorgt ook voor een mooi diepte effect.
En dat stuk hout dat uitsteekt/overhangt is een echte 'eyecatcher'
 
Weer een update, net voor het eerst gesnoeid en wat leven toegevoegd.
- 10 blauwe garnalen (volgens mij ben ik opgelicht door een marktplaats mevrouw en zijn het diverse soorten maar het stoort me niet ze zijn allemaal redelijk blauwachtig).
- 5 nannostomus marginatus
- 2 botia sidthimunki.

Meer komt er niet in de bak, nu alleen nog een inline heatsr bestellen en een skimmer dan is het helemaal “af”.

image.jpg
image.jpg

EB42D8BD-CB37-4699-BE47-D1B19BD8ED63.jpeg
CAF593F3-84AB-4944-AAA5-B0B3F949A173.jpeg


image.jpg
 
Gaan botia's en garnalen samen?
En dan niet de volwassen garnalen maar evt. offspring
 
@accw klopt alles wat erin past wordt gegeten maar echt alleen de pasgeboren garnalen passen in die bekjes van de Shidtimunki’s. Dus zal uiteindelijk wel prima gaan, genoeg schuilplekken maken dan overleeft er ongetwijfeld meer dan dat er opgegeten worden.
 
er is iig goed over nagedacht :)
Ik ben altijd bang dat dit soort bodemzuigers echt alles kunnen vinden... maar misschien is dit te pessimistisch.
iig heel veel succes met je mooie bak.
 
Update!

Paar weekjes last gehad van wat algen. bruinalg en een groene alg op het spiderwood en de drakensteen.
Na goed zoeken tot de conclusie gekomen dat mijn PO4 te laag is, wat raar is aangezien ik zelf de oplossing maak via plantedbox. Dus een nieuw zakje PO4 besteld, bleek dat er in mijn andere zakje dat ik eerst gebruikte geen PO4 zat. Was misgegaan bij het vullen in de fabriek!
Nu lichtintensiteit wat verminderd en nieuwe oplossing gemaakt en toegevoegd, veel minder tot geen bruinalg en de groenealg is ook op zijn retour.

Bestand zoals het nu is en blijft.
5x nannostomus marginatus
5x hyphessobrycon amandae
3x botia sidthimunki’s
10x bleu velvet garnalen.

Moet nog een inline verwarmingselement bestellen, dat ga ik binnenkort even doen.
Hierbij een foto.

FB47CE6A-ADF1-46C6-A407-EDF0DC6010A3.jpeg
 
Hele mooie bak, vooral het diepte effect van de eerdere foto's vond ik erg gaaf, zie je dat nu zelf nog steeds als je voor de bak staat? Op je laatste foto valt het me minder op vanwege de begroeiing maar toch erg mooi! Bevalt de voeding van PlantedBox jou goed? Ik zat me er zelf ook al in te verdiepen.
 
@DaveB86 ja je ziet nog steeds wel de diepte maar inderdaad veel minder dan zoals een van de eerste foto’s. Komt voornamelijk door de groei van de rotala twijfel ook of ik die wil vervangen door Eleocharis mini zodat het lijkt alsof je meer de diepte in kijkt.
 
Hierbij een video van de huidige stand van zaken.
De garnalen gaan erg goed. kweken zoals verwacht als idioten, de zwangere dame is nog heel even in beeld links onderin.
Alle groenalg is volledig opgegeten door de garnalen, dus ze zijn lekker aan het poetsen.
Verder is het vrij rustig, de rotala walichii gaat er nog helemaal uit en daar komt iets korters/kleiners voor in de plaats alleen nog niet echt de tijd gehad om dit te doen.


 

Terug
Bovenaan