Wat is er nieuw

Nieuwe aquarium voor goudvissen groot genoeg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sluiergoud
  • Startdatum Startdatum
S

Sluiergoud

Guest
Nou het is zo ver na opstart van drie a vue weken gingen we kijken om onze goudvissen en sluierstaarten in een bak van 100 cm bij 50 te zetten. Tevens zitten wij in verhuizing en toen zijn beide aquariums gebarsten. De vissen zitten nu nog in de 60x30x30 (Veel te klein natuurlijk) omdat er onze vissen het beste willen bieden hebben we een nieuw aquarium gehaald en laten indraaien. Nu is de vraag of het nieuwe aquarium wel groot genoeg is voor de goudvissen. Het Nieuwe aquarium is 1.40x50x50 (neemt Veel ruimte in beslag maar is des te leuker voor onze dochter om naar te kijken zes maand oud. ) inhoud van dit aquarium is 750l is dit groot genoeg voor elf goudvissen? Een vriendin van me had me er vier cadeau gedaan. Graag hoor ik van jullie een tips zijn welkom

Hallo sluiergoud,

Allereerst super dat je je goudvissen een zo groot mogelijke huisvesting
Wilt geven!

Alleen je aquarium is geen 750 liter maar maar 350 liter groot en dit is eigenlijk nog bruto
Gezien je misschien een zandbodem of achterwand wilt plaatsen.

Waardoor als je 50 liter per vis zou aanhouden wat ze hier vaak adviseren volgens mij
Je maar maximaal 6/7 vissen zou kunnen huisvesten

Verder is het naar mijn idee vast groot genoeg voor de vissen!

Maar wacht even de reacties af van de doorgewinterde goudvis/sluier liefhebber af
Ik ben namelijk meer van de maanvissen en discusvissen.

Groeten Mario

Oke volgens de speciaalzaak was het 750l maar het is ook wel zo dat zodra de goudvissen te groot worden voor het aquarium dat ik ze overplaats naar de vijver in het voorjaar

6 a 7 kleine vissen kan inderdaad wel, maar naar mijn ervaring wordt het flink aanpoten naarmate ze groter worden. 4 vissen is zat voor zo'n bak en dan hoef je niet meerdere keren per week grote verversingen te doen.

Voor gewone goudvissen is het sowieso te klein en daar wordt minimaal 200l. per vis voor gerekend.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan