Wat is er nieuw

Nieuwe aquarium

bertgeitz

Active member
Lid geworden
12 mei 2020
Leeftijd
59
Wat is een goede website waar je een nieuwe 1 meter aquarium met meubel kan open. Er zijn zoveel websites die ze verkopen maar welke ervaringen hebben jullie? En welk merk kunnen jullie me aanraden voor aquarium? Ik ben dus een beginnen er probeer me overal in te lezen. Ik denk dat ik ga voor aquarium met filterzand en toch externe filter. Welke merk interne filter raden jullie dan aan?

Ligt eraan waar je vandaan komt en of je het zelf op wilt halen. Ik heb een Juwel Rio 180. Een meter bak daar kunnen ook weer verschillen in zijn.

Wil je een intern filter of extern filter? Omdat je vraagt naar een intern en je wilt gaan voor een extern.

Een voorbeeld is Hornbach.
Klik > HIER <

Laatst bewerkt:
het zal ook afhangen van je budget want een Juwel bak is een stuk goedkoper dan een bak van Aquatlantis vaak dus ja het hangt ook af van wat je kan besteden.
Zelf zou ik bij een meterbak een externe filter kopen en dan kun je denken aan een Eheim 2217 of een JBL 902 .

Ik zou eerder voor een aquatlantis fusion 100 gaan dan een Rio 180. Dit ivm hoogte van gehele aquarium. Op aquacompleet is die redelijk goed geprijst. Dan heb je wel een 19mm meubel ipv 40mm

Ik zou eerder voor een aquatlantis fusion 100 gaan dan een Rio 180. Dit ivm hoogte van gehele aquarium. Op aquacompleet is die redelijk goed geprijst. Dan heb je wel een 19mm meubel ipv 40mm

Het ligt er ook aan wat je bestand gaat worden want met onderhoud is een iets lagere bak wel weer handig heb ik gemerkt maar goed dat is een afweging die je moet maken.

Het ligt er ook aan wat je bestand gaat worden want met onderhoud is een iets lagere bak wel weer handig heb ik gemerkt maar goed dat is een afweging die je moet maken.
True . Maar het is een persoonlijke keus van mij. Juwels leuke bakken maar ik vind het jammer dat het zo laag is. En dat ze je dwingen om de juwel intern filter te gebruiken. Ik weet het je kan het eruit halen. Maar een leek denkt daar niet aan.

We moeten inderdaad eerst een budget weten. Een Juwel koop je zo rond de €420-€450 compleet met (binnen)filter, meubel en verlichting. Een Eheim voor €470 euro ook inclusief filter, meubel en verlichting maar een Aquatlantis Fusion 100 zit je al snel aan de €700 euro en het kan nog veel duurder. Alles wat ik vind, ook die Dubai komt tegenwoordig met een binnenfilter. Dus als je dat niet wil komt er nog een 150 euro bij voor een extern filter.

Hoe mooier hoe duurder 🙂

We moeten inderdaad eerst een budget weten. Een Juwel koop je zo rond de €420-€450 compleet met (binnen)filter, meubel en verlichting. Een Eheim voor €470 euro ook inclusief filter, meubel en verlichting maar een Aquatlantis Fusion 100 zit je al snel aan de €700 euro en het kan nog veel duurder. Alles wat ik vind, ook die Dubai komt tegenwoordig met een binnenfilter. Dus als je dat niet wil komt er nog een 150 euro bij voor een extern filter.

Hoe mooier hoe duurder 🙂

Zit aan aquarium met meubel te denken van zo/n 500 euro, Dan externe filter ook ongeveer 100 euro, Filterzand en plantjes, Stuk hout erbij. Dan in laten werken en dan na 4 weken beginnen met paar vissen.

Hoe mooier hoe duurder 🙂
Fusion 100 met meubel alleen dan de 19mm kast 499 euro.

Tja als je een beetje op buget gaat kopen kom je vaak bij Juwel uit omdat die plug and play is wat je nodig hebt.
Rio 180 is gewoon een hele leuke en zeker degelijk aquarium om als beginner te nemen en hij is al compleet + meubel + filter + led + verwarming.
Intern filter dat er bij zit is ook een degelijk filter als je hem op de goede manier vult met biomaterial kan hij makkelijk een een leuk vis bestand aan.
Hoogte is 50cm en voor normale tropische vissen en planten gewoon prima geschikt.
het is degelijk en betrouwbaar, mijn rio 180 is van 2013 en draaid orgineel met internfilter en verwarming en heeft nog nooit gefaald of er is iets kapot gegaan.
Raad hem iedereen aan als beginner omdat hij een goede prijs heeft voor wat je krijgt en wil je net wat meer kan je aan een rio 240 of 350 denken waar meer mogelijk is met vissen zoals maanvissen of grotere vissen hoogvin karpers of misschien vindt je maliwi chiclides wat.

Trofis heeft ook prima aquariums alleen zit daar geen filter bij en zal je ook weer erbij moeten kopen inclusief een verwarming en dan loopt de prijs ook weer op.
Zou niet meteen als beginner te duur gaan kopen, ga eerst ervaring opdoen en later kan je altijd nog beslissen om een ander (groter) aquarium te nemen.
Dus raad je echt Juwel aan wegens de prijs en hij is complete, SBX meubel is ook stevig en netjes afgewerkt dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

Mijn Aquariums komen bij Westdijk vandaan
https://www.wesdijk.nl/dieren/778-aquarium?merken=juwel

Prima levering en service en vrijwel de goedkoopste die juwels verkoop samen met Hornbach

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan