Nieuwe aquariumfilter


J

Joan1995

Guest
Ik heb momenteel een aquarium van 54 liter waar standaard een marina jet 80 bij zat. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe binnenfilter (voor een externe filter is geen ruimte) maar heb eigenlijk helemaal geen verstand van aquariumfilters. De eisen die ik zelf stel:

- De uitstroom moet regelbaar zijn.
- De aanzuigkracht moet degelijk, en als het kan sterk, zijn.
- Mijn vissen (er zitten guppen in en dus ook kleintjes) moeten niet door de hele bak geblazen worden.


Ik ben er tot nu toe van uitgegaan dat overcappaciteit geen kwaad kan (en eventueel nog wel gunstig zou kunnen zijn). Ik weet echter niet of deze aanname correct is. Met deze gedachte heb ik echter wel de volgende vier filters op het oog:

- Osaka Manta CF 350
- Eheim aquaball 130
- Eheim pickup 160
- Tetra Tec In 600


Wat zijn do's en dont's op het gebied van filters? Welke filter zouden jullie aanraden en waarom? Alle suggesties of opbouwende 'kritiek' zijn welkom.

Groetjes,
Joan
 
De Tetra 600+ zou goed zijn. kan je ook uitbreiden met extra cassette.
 
De link is in cache maar bestaat niet meer Bertus.

==========================
Ben meer fan van eheim, zo'n aquaball zou prima geschikt zijn voor je bak.
 
TETRATEC Aquarium binnenfilter, TETRATECtec IN600 plus. 23 euro.


Art. 3303206
Vind aquaball te grof, voor 52 liter.


upload_2018-10-4_21-24-30.png


upload_2018-10-4_21-24-30.gif


upload_2018-10-4_21-24-30.gif


upload_2018-10-4_21-24-30.gif


upload_2018-10-4_21-24-30.gif


upload_2018-10-4_21-24-30.gif


upload_2018-10-4_21-24-30.gif


upload_2018-10-4_21-24-30.png
 
Ik had een jbl i60 op mijn 54L bakje vroeger.
Zou je toch aanraden de i80 te nemen waarmee je meer oppervlak hebt.

Voordeel aan die filters is de keerklep erin waardoor de drek niet terug loopt je aquarium in als je het filter schoon gaat maken
 
Dankjewel voor de link Bertus, had hem zelf voor een hogere prijs gevonden. De aquaball is te grof? Ik neem aan dat de stroming dan te sterk wordt? Heeft het dan nut de kleinere versie van de aquaball te overwegen, of past dat ook niet bij de verwachtingen/gestelde eisen?

Voordeel aan die filters is de keerklep erin waardoor de drek niet terug loopt je aquarium in als je het filter schoon gaat maken

Zo'n klep klinkt inderdaad handig. Hoe waren je ervaringen verder met de filter?
 
JBL CristalProfi i80 *
https://www.jbl.de › ... › Aquarium › Techniek › Filtering › Binnenfilter
  1. In cache
Informeert u zich over de laatste nieuwe producten van JBL! Leest alle ... JBL CristalProfi i80 * Binnenfilter voor aquariums tot maximaal 110 l (of lengte 80 cm).


Innovatie, he. Had ik nog niet gezien. . Mooi filter.
Goed gezoen . Tuinman.
 
Zoen liever niet met jou bertus :p

Maar nee deed het altijd prima, heb het een jaar gebruikt op mijn kleine bakje, vroeger in 2010 :p
Flow kon je makkelijk instellen en zat een spraybar bij die ik uiteindelijk ook ben blijven gebruiken
 
Zoen liever niet met jou bertus :p

Maar nee deed het altijd prima, heb het een jaar gebruikt op mijn kleine bakje, vroeger in 2010 :p
Flow kon je makkelijk instellen en zat een spraybar bij die ik uiteindelijk ook ben blijven gebruiken

hahaahhhah
Sorry.



Maar het is maar 52 liter, he. Denk dat ze een golfslagbad krijgt.
 
Ik heb het nagekeken en het is inderdaad dezelfde uitstroom. Heb ook maar direct de i80 besteld. Gaat helaas wel nog minimaal een weekje duren, dus ik ben benieuwd.
 
Mijn vissen (er zitten guppen in en dus ook kleintjes) moeten niet door de hele bak geblazen worden??
:S:D
 
Mijn vissen (er zitten guppen in en dus ook kleintjes) moeten niet door de hele bak geblazen worden??
:S:D
Doorstroom van de tetra is 600L/h terwijl die van de jbl 150- 420L/h is. Ik kan het fout begrijpen natuurlijk, maar betekent dat niet dat juist de tetra filter dan juist een hardere uitstroom heeft? Ik ga het in ieder geval zien
 
Die doorstromingen worden leeg gemeten, he.

Een maal ingedraaid wordt het minder.
 

Terug
Bovenaan