Ik ben in de voormiddag naar de LFS geweest,
zo een barst in een aquarium had hij nog nooit mee gemaakt in die 28j dat hij zijn zaak heeft.
Een aquarium wat niet juist geplaatst is,niet waterpas enz...,
zal in 99% van de gevallen de bodem barsten,maar niet de voorruit.
Ben er een hele tijd geweest,hij heeft contact opgenomen met de leverancier,
ook al de foto's en een filmpje ervan door gestuurd.
Volgens hem kan het zijn dat het aquarium te vast is aangetrokken geweest bij het plaatsen van de versteviging,
bovenaan,midden in de bak,waardoor de voorruit onder spanning is komen staan.
Toen ik even thuis was kreeg ik dan een bericht dat hij contact had gehad met de leverancier en dat die al gezegd had dat glasbreuk nooit onder garantie valt.
Maar ze gaan aquatlantis contacteren en ze gaan hun uiterste best doen om het te regelen,
dus dat word nog afwachten.
Nadien heeft hij mij nog gevraagd om de zijruiten op te meten om te kijken of daar mss verschil inzit,
maar dat lijkt mij niet.
Hij exuseerde zich voor het ongemak terwijl hij daar ook niks aan kan doen.
Wat de verzekering betreft,
hier in belgie heb je een brandverzekering waar ook inboedel in zit,
maar ik heb nergens geen schade,ook de vloer niet want dat zijn tegels en hebben we opgedroogd,
dus enkel het aquarium is gebarsten en lijkt mij toch niet dat ze dat gaan betalen.
Wat ga ik nu doen,
ik heb het oude,kleine aquarium (80cm) nog staan,leeg.
Ik ga hem vullen,wat grind erin en de biobox erin hangen.die past er net in.
Al de lage planten zet ik over in het klein aquarium.
De LFS heeft voorgesteld dat ik mijn vissen en eventueel ook alle planten tijdelijk bij hem kan laten logeren,
dus de vissen ga ik morgen brengen,de planten hou ik hier als het lukt ze allemaal om te zetten.
Een nieuw aquarium zal sowieso weer moeten indraaien zei hij,
dus is het waarschijnlijk goed om die biobox toch wat draaiende te houden,zal altijd beter zijn.
De jonge visjes ga ik als de grote eruit zijn omzetten naar het kleine aquarium.
Ik doe er een gedeelte water van de gebartsen bak in,met de biobox en de planten,
zou mijn filter hier veel schade door oplopen qua bacterieen?
En als ik het zo doe,en hang de biobox nadien terug in een nieuw aquarium,
zal die dan sneller ingedraaid zijn?
Ben al van 5u ermee bezig vanmorgen,pff...