Nieuwe aquatlantis splendid 100 van Marc76


Ik ben alvast begonnen met het leegmaken,
planten zijn eruit,zo dadelijk de vissen eruit vangen en straks al het water enz...
De kast begint ook al schade te vertonen.
Wat een ellende,ben er helemaal gefrustreerd van geworden,pisnijdig ben ik er van.
Die ruit is dus volledig door gebarsten en mss 2mm naar buiten gekomen,omaar uit het niets,
en dan zouden ze nog durven zeggen sorry,dat valt niet onder garantie.
Aquarium kapot,kast beschadigd,net geen 2 maanden oud,
sorry meneer,gooi maar alles op het containerpark
Heb alvast mijn verzekering de vraag gesteld of ik hiervoor verzekerd ben,
er staat glasbreuk en waterschade bij,maar valt aquariumglas ook onder glasbreuk?
Er zit ook een vrijstelling op van 233 euro.
Maar ik verwacht maandag pas antwoord hierop aangezien het weekend is.
Geen idee.
ik denk dat er wel iets over schade betreffende aquarium zal moeten staan. een aquarium behoort nl tot je inboedel.

maar ik zal hier voor je duimen.
 
Dat staat vaak bij waterschade door.................................
Klopt,en daar staat in mijn polis,
waterschade van buitenaf,overstroming,door daklekkage,gescheurde en gesprongen leidingen enz,
Maar er staat ook bij dat er nog veel meer dingen verzekerd zijn.
 
In de tweede zin staat niets over water uit aquaria en hier in de polis staat het woord aquaria wel specifiek benoemd. Soms best ingewikkeld die voorwaarden.
 
Soms praat men ook over een plotseling van buiten komend onheil en ik denk dat het daar wel onder zou vallen.
 
Ik Kan het vanuit hier niet exact benoemen wat er in de polis staat.
 
Bij Klaverblad staat netjes waterschade door water gestroomd uit aquaria. Zie gekopieerd stukje. Zonder breuk is alleen gevolgschade gedekt en bij breuk ook schade aan de bak en de levende have.

Water gestroomd uit:
b. een wasmachine, wasdroger, vaatwasmachine of verwarmingsinstallatie, een afvoerslang
of een vulslang daarvan of een kraan waarvan een dergelijke vulslang is losgeschoten;
c. een airconditionings- of sprinklerinstallatie;
d. een aquarium (bij breuk van een aquarium is tevens gedekt de schade aan het
aquarium zelf en de inhoud daarvan inclusief levende have
 
Ik ben alvast begonnen met het leegmaken,
planten zijn eruit,zo dadelijk de vissen eruit vangen en straks al het water enz...
De kast begint ook al schade te vertonen.
Wat een ellende,ben er helemaal gefrustreerd van geworden,pisnijdig ben ik er van.
Die ruit is dus volledig door gebarsten en mss 2mm naar buiten gekomen,omaar uit het niets,
en dan zouden ze nog durven zeggen sorry,dat valt niet onder garantie.
Aquarium kapot,kast beschadigd,net geen 2 maanden oud,
sorry meneer,gooi maar alles op het containerpark
Heb alvast mijn verzekering de vraag gesteld of ik hiervoor verzekerd ben,
er staat glasbreuk en waterschade bij,maar valt aquariumglas ook onder glasbreuk?
Er zit ook een vrijstelling op van 233 euro.
Maar ik verwacht maandag pas antwoord hierop aangezien het weekend is.

Je hebt daarin absoluut gelijk. Het is al te gemakkelijk om te stellen dat glasbreuk niet onder de garantie valt. Als je zelf de breuk veroorzaakt uiteraard maar het aquarium staat er gewoon. En natuurlijk zal die kast zijn gebreken nog moeten tonen: al dat water dat er langs gelopen is… De firma moet je echt tegemoet komen of die LFS. Ik ben zelf ondernemer en zulke zaken moet je als verkoper ook commercieel zien: een tevreden klant houden op de lange duur of de klant nu in de kou laten staan, frustreren en misschien kwijt raken… enfin… zo denk ik. Ik zou de vergelijking maken naar die fabrikant toe: als je een auto 2 maanden geleden hebt gekocht en je zet die in de garage en plots split dat glas… ? Of je laat nieuwe vensters plaatsen en dan plots een barst…? Ik zou denken dat de plaatsing niet volgens de regels van de kunst is gebeurd en zeker betwisten wie voor de kosten moet instaan.

Goede moed en succes !
 
Dit lees ik over de garantie en ze hebben het wel over uitsluitingen volgens mij:

The warranty is valid for a period of two years from the date of purchase. Although you must take care of the exclusions mentioned in the warranty provided with your aquarium. To claim the warranty, it is necessary to provide the aquarium ID and the proof of purchase.
 
Heb alvast mijn verzekering de vraag gesteld of ik hiervoor verzekerd ben,
er staat glasbreuk en waterschade bij,maar valt aquariumglas ook onder glasbreuk?
Er zit ook een vrijstelling op van 233 euro.
Maar ik verwacht maandag pas antwoord hierop aangezien het weekend is.
Zo spijtig om te lezen. Ik kan je alvast een beetje helpen ivm de verzekering. Ik woon ook in belgië en heb de vraag aan mijn verzekeraar gesteld toen ik mijn aquarium kocht. Die wist mij te zeggen dat waterschade door aquariums wel degelijk verzekerd is inc. het aquarium zelf en de inhoud. Dit zit standaard in elke brandverzekering en zijn ze dus verplicht te vergoeden aan je. Staat ook in je polis.

Het zijn en blijven verzekeraars dus zullen ze misschien proberen afkomen met excuses waarom ze niet moeten betalen maar ze kunnen er niet vantussen. Je been stijf houden en desnoods je contract doorlezen en ze aantonen dat het onder de verzekering valt. Sommige verzekeraars durven de inhoud van hun eigen contract wel eens te "vergeten". 🤣 In dit geval kun je dus voor 233 euro (eigen inbreng) hetzelfde aqarium kopen indien de garantie niets wordt.

Als laatste een tipje voor de toekomst en overige belgische aquarianen hier, laat desondanks dat het onder de verzekering valt extra melding maken in je polis dat je een aquarium hebt met ook het volume water erbij vermeld. Dan is er geen discussie mogelijk. Zeker als het over een groot aantal liters gaat of zelf bij kleinere aquaria met mogelijks veel schade (denk aan parketvloer).
 
Zo spijtig om te lezen. Ik kan je alvast een beetje helpen ivm de verzekering. Ik woon ook in belgië en heb de vraag aan mijn verzekeraar gesteld toen ik mijn aquarium kocht. Die wist mij te zeggen dat waterschade door aquariums wel degelijk verzekerd is inc. het aquarium zelf en de inhoud. Dit zit standaard in elke brandverzekering en zijn ze dus verplicht te vergoeden aan je. Staat ook in je polis.

Het zijn en blijven verzekeraars dus zullen ze misschien proberen afkomen met excuses waarom ze niet moeten betalen maar ze kunnen er niet vantussen. Je been stijf houden en desnoods je contract doorlezen en ze aantonen dat het onder de verzekering valt. Sommige verzekeraars durven de inhoud van hun eigen contract wel eens te "vergeten". 🤣 In dit geval kun je dus voor 233 euro (eigen inbreng) hetzelfde aqarium kopen indien de garantie niets wordt.

Als laatste een tipje voor de toekomst en overige belgische aquarianen hier, laat desondanks dat het onder de verzekering valt extra melding maken in je polis dat je een aquarium hebt met ook het volume water erbij vermeld. Dan is er geen discussie mogelijk. Zeker als het over een groot aantal liters gaat of zelf bij kleinere aquaria met mogelijks veel schade (denk aan parketvloer).
Is het niet zo dat per verzekeraar de polisvoorwaarden kunnen verschillen? dat is in NL namelijk wel het geval
 
Is het niet zo dat per verzekeraar de polisvoorwaarden kunnen verschillen? dat is in NL namelijk wel het geval
De minimale vereisten van een brandverzekering liggen bij wet vast en aquariumschade valt daar onder. Sommige dingen kunnen inderdaad wel wat verschillen zoals het bedrag van eigen inbreng en de snelheid van uitkering.
 
Het hangt ook van de dekkingsvorm af want bij een uitgebreide dekking wordt veel minder vergoed dan bij een All in dekking. Volgens mij is een minimale dekking in Nederland niet wettelijk geregeld.
Je kan hier vaak kiezen tussen uitgebreid, extra uitgebreid of all in. Soms is bv inbraak alleen gedekt na sporen van braak terwijl op de meer uitgebreide dekking ook zonder braak (bv insluiping of valse sleutel) is meeverzekerd. Het is dus goed de voorwaarden lezen.

Schroei en smeltschade is in de regel niet op een uitgebreide inboedelpolis gedekt maar wel op de duurdere dekking.
 
Het hangt ook van de dekkingsvorm af want bij een uitgebreide dekking wordt veel minder vergoed dan bij een All in dekking. Volgens mij is een minimale dekking in Nederland niet wettelijk geregeld.
Je kan hier vaak kiezen tussen uitgebreid, extra uitgebreid of all in. Soms is bv inbraak alleen gedekt na sporen van braak terwijl op de meer uitgebreide dekking ook zonder braak (bv insluiping of valse sleutel) is meeverzekerd. Het is dus goed de voorwaarden lezen.

Schroei en smeltschade is in de regel niet op een uitgebreide inboedelpolis gedekt maar wel op de duurdere dekking.
Wat een verschil zeg met België. Wist ik helemaal niet.
 
Maandag bel ik de verzekering als ik tegen dan nog niks gehoord heb.
Vanmorgen nog naar de lfs geweest met mijn vissen.
Zij begrijpen ook niet hoe zoiets is kunnen gebeuren,
ze zitten er mee verveeld en gaan al het mogelijke doen voor mij.
Hij heeft een hele goede band met de leverancier en hoofdleverancier,
en hij zei als iedereen een beetje tegemoet komt is het probleem opgelost,
maar dan zal iedereen wat moeten meewerken.
Het aquarium op zich kost niet zoveel,
de verlichting wat in zo'n bak zit kost even veel als de bak zelf zei hij,
en verlichting enz heb ik niet nodig,enkel de bak.
En waarschijnlijk de kast,want die begint nu al schade te vertonen,zal straks foto's posten.
Heb hem nu bijna leeg,enkel het grind en dat haal ik er zo uit.
Dan kan ik de kast eens bekijken hoe die er aan toe is.
 
Foto's
20220924_081008.jpg
20220924_082858.jpg
20220924_091911.jpg
20220924_143937.jpg
 
Ik heb verder gezocht wat mijn
20220924_153813.jpg
verzekering inhoud,kwam het volgende tegen.
 
De lfs wil het liever zo regelen zonder de verzekering,
als de verzekering mij betaald,gaan zij waarschijnlijk hun centen terug vorderen bij de 1 of andere,
en dan kost het meer.
Ik ga dus heel even afwachten wat de garantie gaat geven en anders zal ik een aangifte doen bij de verzekering.
De bak is bovenaan in de hoek beginnen barsten,nu hij leeg is zie je het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
De planten heb ik grotendeels in de 80cm bak kunnen zetten,
in afwachting van.....
Heb ze wel hier en daar goed gesnoeid om wat extra plaats te hebben.
De vissen zitten bij de lfs,
en we hebben nog 44 baby visjes uit de bak gevangen en die zitten nu ook in de 80cm bak bij de planten.
De biobox heb ik er ook kunnen inhangen,die paste er maar net in.
 
Onderling er uit komen is wel beter maar ik ben alvast blij voor je dat je de verzekering achter de hand hebt. 😉
 
Dat is duidelijk en breuk van aquaria wordt nadrukkelijk genoemd. Dan is het even de vraag of alleen de gevolgschade wordt vergoed of ook de schade aan de bak zelf want dat haal ik er niet uit.
Zoals ik kan lezen staat er,
wat valt er onder glasbreuk,
'het breken van'.....aquaria.
Volgens mij bedoelen ze dan toch het glas van de aquarium.

Wat valt er onder waterschade,
Het wegvloeien van water uit een aquarium,
dat water heeft mijn kast beschadigd dus die zou normaal dan ook verzekerd zijn,toch?
Of zie ik het verkeerd?

Morgen is de lfs dicht,
hoop dinsdag iets te horen want kan volgens mij ook geen 3 weken wachten met aangifte te gaan doen.

De kast laat nu ook meer en meer schade zien,
en dat zal waarschijnlijk nog verergeren.
 
Zoals ik kan lezen staat er,
wat valt er onder glasbreuk,
'het breken van'.....aquaria.
Volgens mij bedoelen ze dan toch het glas van de aquarium.

Wat valt er onder waterschade,
Het wegvloeien van water uit een aquarium,
dat water heeft mijn kast beschadigd dus die zou normaal dan ook verzekerd zijn,toch?
Of zie ik het verkeerd?

Morgen is de lfs dicht,
hoop dinsdag iets te horen want kan volgens mij ook geen 3 weken wachten met aangifte te gaan doen.

De kast laat nu ook meer en meer schade zien,
en dat zal waarschijnlijk nog verergeren.
Je kunt de schade alvast melden. Dat moet ook vaak binnen een bepaalde tijd. Dat zal ook in de kleine lettertjes staan, die o zo makkelijk te lezen zijn NOT.

Je gaf aan dat het alleen maar duurder wordt als de verzekeraar de schade weer op een derde gaat verhalen. Maar wat is in jouw belang? Ik neem aan dat de verzekeraar snel zijn werk doet en uitkeert aan jou. Dan mag hij lopen soebatten met de verkoper/fabrikant. Is eigenlijk jouw pakkie an niet.. Al snap ik dat je de relatie met de verkoper graag goed wil houden.

Just my 2 cents.

Edit: je eigen risico zou je kunnen proberen te verhalen op de verkoper.
 
Volgens mij bedoelen ze dan toch het glas van de aquarium.
denk ik ook ja.

dat water heeft mijn kast beschadigd dus die zou normaal dan ook verzekerd zijn,toch?
Of zie ik het verkeerd?
Dat is inderdaad gevolgschade en zou verzekerd moeten zijn. Dat is hier ook op een simpele dekking het geval en bij breuk en een meest uitgebreide dekking is schade aan de bak ook verzekerd.
Soms erg lastig te lezen hoor al die voorwaarden.
 
Je kunt de schade alvast melden. Dat moet ook vaak binnen een bepaalde tijd. Dat zal ook in de kleine lettertjes staan, die o zo makkelijk te lezen zijn NOT.

Je gaf aan dat het alleen maar duurder wordt als de verzekeraar de schade weer op een derde gaat verhalen. Maar wat is in jouw belang? Ik neem aan dat de verzekeraar snel zijn werk doet en uitkeert aan jou. Dan mag hij lopen soebatten met de verkoper/fabrikant. Is eigenlijk jouw pakkie an niet.. Al snap ik dat je de relatie met de verkoper graag goed wil houden.

Just my 2 cents.

Edit: je eigen risico zou je kunnen proberen te verhalen op de verkoper.
Ja klopt,maar ik wil hem even de kans geven om het uit te zoeken of ik garantie krijg of niet.
Ik heb hem laten weten dat ik waarschijnlijk verzekerd ben,
dat is positief liet hij mij weten.
Ze hadden nog ooit eens iets met een verzekering aan de hand gehad vertelde hij mij en dat had uiteindelijk meer gekost dan dat ze gewoon een nieuw artikel hadden gegeven.
Ik denk dat hij hiermee de hoofdleverancier mss ook een beetje kan pushen,
van hij kijk ,als we niets doen gaat het via de verzekering.
Als aquatlantis mij een nieuwe bak geeft zonder verlichting enz dat kost hun bijna niets,
4 glasplaten en wat werkuren.
Maar de kast zou dan ook nog vervangen moeten worden.
Ik verwacht dinsdag meer nieuws te hebben.
 
Hier volgens de wet binnen 3 jaar lees ik maar goed de verzekering moet wel alles kunnen controleren als ze dat willen en als dat na verloop van tijd niet meer kan dan weigeren ze denk ik de schade.


Tevens zou men in de voorwaarden wellicht een afwijkende termijn kunnen noemen.
 
We hebben 44 baby visjes uit de bak gehaald,die zitten ook in deze bak
 

Terug
Bovenaan