Wat is er nieuw

Nieuwe bak, maanvis hangt op de kop

• Onderwerp starter Onderwerp starter René.O
  • Startdatum Startdatum
R

René.O

Guest
Hi,

Ik wilde me op een ander moment aanmelden op het forum en met wat foto's van de bak/opstelling mezelf voorstellen, helaas nog even geen tijd maar heb ik wel hulp nodig.
Belangrijk detail .... ik ben een beginner!

Ik heb een plasma bak, zo'n 2 meter breed, 15 cm diep en zon 60 cm hoog, sinds zaterdag n� twee weken zit de bak vol met vissen. Het water zaterdag laten controleren en alles was super!

Gisteren avond zag ik de zwart wit koi maanvis (volgens mij heet deze zo? 🙂) al stil weggedoken in een hoekje .... ik vond dat verdacht ...vanmorgen zwom de vis weer aan de oppervlakte ... ging prima!

Vanmiddag was ik de vis kwijt, ik heb hem gevonden, verscholen ondersteboven achter een stuk steen..... ik heb echt geen idee wat ik kan doen, is deze vis nog te redden??
9enlc4-raiiwLMiFgkZQfSRfmtsxZfBZ.jpeg

Hallo Rene.
Na 2 weken kan het nog niet super zijn. kom je toch een week te kort.

OP dat ,moment misschien, maar toen de vissen erin gingen, zal het achteruit gegaan zijn .
Hoe is de filtering?

Haal die zwarte eruit, en zet hem in een andere bak.

Oh ik begreep na 1,5 week dat dat kon? Dus ik denk ik neem het wat ruimer en neem 2 weken. Filtering is goed ...althans, dat denk ik, hoe weet ik dat zeker?

Enne andere bak ... ik heb wel een emmer maar helaas 1 thermosstaat?
Dank voor je antwoord!

Welk filter hangt erin of ernaast? Is de bak 15 cm diep? Misschien is het verstandig om een topic te openen voor vragen over je visbestand on het even te herzien. Wat waren de waterwaardes?

Eigenlijk had de bak 4 weken moeten indraaien. Kun je de waterwaarden laten meten??
Het is zo dat een nitrietpiek in de regel pas na 2 a 3 weken komt. Als je de waarden laat meten moet je als het kan ze even laten opschrijven want wat noemt men goed kun je je afvragen.