Wat is er nieuw

Nieuwe bak, op stalen frame

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jay47
  • Startdatum Startdatum
J

Jay47

Guest
Hoi ik heb mijn oog laten vallen op een Akvastabil Fusion 200 200x60x64cm 720L.
Maar wil deze op een stalen frame laten rusten, dus geen meubel.
Ga eind maart verhuizen en de vrouw wilt geen kast omdat het tussen de keuken en woonkamer in komt.
Woonkamer heeft een tv meubel van 2 meter, dan komt een eettafel, dan een lege stuk van 2,5 meter en dan weer een voorraad kast van 1,80m.
Ideaal zou zijn de bak te plaatsen waar we 2,5m ruimte hebben.
Maar de vrouw wilt geen 3 kasten en een eettafel op rij :stom:

Dus kwam op het idee om een stalen frame te laten bouwen zodat we de eettafel eronder kunnen schuiven.
Zo een constructie heb ik al in mijn eigen huis met een bak van 1,50m, frame heeft 4 poten en mijn eettafel is er onder geschoven wat gewoon heel praktisch is.

Maar nu is de hamvraag gaat een nieuwe frame met 4 poten ook werken voor een bak van 2 meter?
Ik denk van die niet ivm met buigen, dus dan zou je 6 poten moeten hebben dus ook 2 in het midden.
Maar dan past eettafel er niet onder🙁

Waar kan ik een frame laten bouwen? Want mijn huidige bak en frame heb ik paar jaar geleden 2de hands gekocht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Afhankelijk van wat voor profiel je het frame laat maken .

Misschien hoeven de poten ook niet op 2 meter afstand van elkaar te zitten , maar dichter naar de tafel.

Op deze manier kan je ook de hoeken ( tussen poot en profiel ) nog verstevigen.

Ook kan je nog kiezen om de poten onderaan met elkaar te verbinden.

En de maker van het frame zou nog het een en ander kunnen berekenen

Ben ff een tekening aan het maken, ik plaats die zo. Had topic al aangemaakt en gesaved voordat ik weer alles moet typen.

Huidige frame waar mijn 1.50m bak op staat

HuidigeFrame.JPG

Dit idee had ik 4x2 poten, zodat eettafel toch er onder past, weet niet of dit aanbevolen is qua sterkte.

Idee1.JPG

Of misschien toch ongeveer zoiets voor extra stevigheid?

Idee2.JPG

Tekenen is niet mijn sterkste kant, hoop dat een beetje duidelijk is en dat iemand mij meer info kan geven.

Kies voor het bovenblad recht hoekig kokerprofiel en de overige vierkant koker profiel.

Nee ik zou toch echt gaan voor 6 poten met een frame opgebouwd van 20x20 koker tenminste.

Dacht zelf aan 40x40 just to be safe of is dat overkill, maar de middelste tekening zou dus kunnen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, je hebt ook kokers nodig op de staanders aan de onderkant om het doorbuigen tegen de gaan, net als dat je gewoon een set poten in het midden nodig hebt.

Aha ok.
En de 2 poten voor en achter een beetje meer naar het midden zou kunnen?
Zodat een tafel toch onder past?
Anders moet ik wat anders verzinnen ben ik bang.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan